מאזדה 3 החדשה
השקת רכב חדש בחו"ל מתנהלת (בדרך כלל) באותו האופן: איסוף העיתונאים משדה התעופה, ארוחת ערב ומסיבת עיתונאים המסבירה (בפירוט) על הרכב החדש, יום לנסיעות מבחן במגוון הגרסאות ופיזור העיתונאים בשדה התעופה בחזרה לארץ מוצאם. דרך יעילה ומוכרת להציג לעולם מכונית חדשה רגע לפני התחלת השיווק. מאזדה בחרה להשיק את מאזדה 3 החדשה בדרך קצת אחרת – מסע באורך 15,000 ק"מ על פני שתי יבשות וחמש מדינות, מהירושימה ביפן ועד לפרנקפורט בגרמניה.
 
 
זו לא תהיה הפעם הראשונה שמאזדה מקיימת את המסע הארוך. בשנת 1977 יצאו שני עיתונאים גרמנים במאזדה 323 (שהושקה באותה שנה) מהירושימה, מקום מושבה של מאזדה ביפן, לפרנקפורט. הדרך עברה ברוסיה וכללה בעיקר שבילי עפר איתם המכוניות לא תוכננו להתמודד במקור, למרות הקושי שתי המכוניות השלימו את המסע בשלום. 13 שנים אחרי המסע הראשון (שנת 1990), מיד אחרי נפילת השלטון הקומוניסטי, יצאה משלחת נוספת מהירושימה תחת הכותרת 'מסע השלום'. הפעם זו הייתה משלחת גדולה יותר שכללה ארבע מכוניות מאזדה 626 שעשו את אותה הדרך לפרנקפורט ללא תקלות מיוחדות.
 
מיפן לגרמניה עם מאזדה 3
צילום: יצרן 
 
ביום שלישי האחרון (30.07.13), 23 שנים אחרי המסע הקודם, יצאו מהירושימה שמונה מכוניות מאזדה 3 חדשות באוניה לעבר העיר ולדיווסטוק (Vladivostok) ברוסיה, שם הן התחילו את המסע המפרך לעבר פרנקפורט בפעם השלישית בתולדות מאזדה. אל המסע הוזמנו עיתונאים מרחבי העולם המחולקים למספר צוותים שיחלקו ביניהם את מלאכת הנהיגה. המסע מחולק לשבעה מקטעים באורך ממוצע של כ-2,100 קילומטרים כאשר לכל מקטע ידרשו שלושה עד שישה ימי נהיגה. חלקו הארי של המסלול יעשה ברוסיה (המדינה הגדולה בעולם) שם יחצו הצוותים מעברי הרים ויערות עצומים בחבל סיביר ויבקרו בימת המים המתוקים הגדולה בעולם – ימת באיקל (Baikal). את המשך הדרך יעשו הצוותים בבלרוס ופולין ויסיימו אותה בפרנקפורט (גרמניה) כשלושה ימים לפני תערוכת הרכב הבינלאומית שתפתח את שעריה בתאריך 10.09.13.
 
המכוניות כולן עושות שימוש במנוע הסקיי-אקטיב החדשה של מאזדה בנפח 2.0 ליטר בגרסתו המוחלשת (120 כ"ס) ובעלות תיבת הילוכים ידנית עם שישה יחסי העברה. השינוי היחיד הוא החלפת חישוקי ה-18 אינץ' המקוריים לחישוקי 16 אינץ' קטנים יותר שיעזרו למכוניות להתמודד עם קטעי דרך לא סלולים במהלך המסע. מעבר לכך מאזדה טוענת כי לא ערכה שום שינוי מכני או הכנה מיוחדת למכוניות לקראת המסע. בהחלט מדובר בהשקה לא שגרתית שכמותה לא נראו כבר המון שנים.
 
אנחנו ב'אוטו' גם ניקח חלק במסע ההשקה ונדווח לכם מרוסיה הרחוקה על התקדמות הקבוצה וכמובן – נעביר רשמים ראשונים על מאזדה 3 החדשה והמסקרנת.