סיפור מפורסם, שבאמת אין לי מושג מה גודל גרעין האמת שבו, מספר כי בוועידת עסקים בארצות הברית עלה לבמה סטיב באלמר (השותף של ביל גייטס במיקרוסופט) ונאם כי אם תעשיית הרכב הייתה מתקדמת בקצב של תעשיית המחשבים, הרי שהמכוניות היו נוסעות במהירות אלף קמ"ש וצורכות ליטר לכל מאה קילומטר. נשיא ג'נרל מוטורס, שנאם אחריו, לא נשאר חייב ועקץ כי כל מה שנאמר נכון – אלא שגם היינו צריכים לעצור מדי פעם בצד הדרך ולפתוח ולסגור את החלונות, אחרת המכונית תתרסק בלי שום סיבה...

ולמה אני נזכר בסיפור הישן הזה עכשיו? כי א', חברי שמתנייד בפורד S-מקס, חזר מהמוסך אחרי שהתלונן על בעיות בתפקוד המצמד בתיבה הרובוטית עם בשורה – "בסוף לא היו צריכים להחליף כלום. עדכנו תוכנה, וזהו. כל הבעיות נעלמו – ותיבת ההילוכים מתפקדת יותר טוב ממה שתפקדה כחדשה". המציאות משתנה מולנו? האם בקרוב פורומי הרכב ברשת יראו כמו אלו של חובבי האנדרואיד, עם שאלות בסגנון "האם כדאי לשדרג את ה-AL4 שלי למערכת הפעלה 4.1.12? מישהו עשה את זה ויכול להגיד לי אם זה עושה בעיות?", או "מאיפה אפשר להוריד פאץ' לבקרת האקלים של המונדיאו? אני מפחד להוריד בטעות וירוס!". ואולי נתחיל לראות גם "פריצות קושחה", כמו בעולם המצלמות – עדכוני תוכנה שיאפשרו גישה אל אופציות במחשב שהיצרן הגביל מטעמי תמחור ומיצוב. קניתם את הגולף הפשוטה, בלי בקרת השיוט? אל פחד – חיפוש קצר בביטורנט הקרוב לביתכם ימצא את הקובץ המתאים, שידע לטעון עצמו מהטלפון שלכם אל מחשב הרכב דרך חיבור הבלוטות', והופ – כפתור אורות החירום יפעיל גם את בקרת השיוט...
צילום: מנהל
"הורדתי את הג'אנטים מהאינטרנט"

נשמע כמו עתיד נפלא, בו היצרנים והמחוקק יוותרו חסרי אונים מול היכולת לשנות ולשפר דיגיטאלית הכול בקלות, בלי לפתוח אפילו בורג אחד ברכב. אלא שאז אני נזכר בדבריו של נשיא ג'נרל מוטורס. כשהטלפון שלי מתרסק בגלל התקנה לא מוצלחת זה מבאס, אבל לא יותר. במכוניות הפוטנציאל הרבה יותר הרסני.