מרצדס S קלאס החדשהבמהלך השנה נחשפות הרבה מכוניות שרוצות להיות הכי טובות בעולם, לפחות במשהו. אבל לא כל יום נחשפת מתמודדת כה חזקה על התואר, שלא נדבר על כל התארים. אתמול זה קרה.
לאחר חודשים רבים של טיזרים, ספקולציות וציפיות – הדור חדש של מרצדס S קלאס נחשף באופן רשמי. ספינת הדגל המפוארת של מרצדס מהווה תצוגת תכלית של יכולות טכנולוגיות, נוחות, איכות וגם אסתטיקה.
 

114
זה מספר העמודים שעל פניהם פורשת מרצדס את משנתה על ה-S קלאס החדשה. אבל זה בסדר, אנחנו אוהבים את זה ככה. בכלל, ככה זה במכונית שמאכלסת ברשימות האבזור, האפשרויות והתוספות שלה כמעט כל פיצ'ר מתקדם שקיים כיום בתעשיית הרכב. פעם היו אומרים "חוץ מקפה היא עושה הכל". וזה עדיין נכון – המכונית לא מכינה קפה. חבל, אבל לא נורא – כי חוץ מזה באמת שהיא עושה כמעט הכל. רוצים קפה? היא תנווט אתכם אל עבר הכוס הקרובה, וגם תעשה לכם מסאז' בדרך. 

נתחיל, ברשותכם, בקילוף המידע כבצל. זה אומר שמתחילים בקליפה (ובוכים בחשבון). אם בשנים הקודמות תוכננה ה-S קלאס לפי טעם אירופאי עם התאמות לשאר העולם, הפעם המצב שונה. מרצדס שמה דגש רב יותר על גרסת הלונג (Long) המוארכת ואילו הגרסה הרגילה, או המקוצרת, היא למעשה נגזרת של הראשונה. היא תוכננה עם המבט לסין, לארה"ב וליפן, עם פזילה לאירופה. ההבדל הוא שהאירופאים, כמונו אגב, יהיו לרוב אלו שנוהגים במכונית. זאת בעוד עמיתיהם האמידים מארצות המזרח ומצפון אמריקה מעדיפים את המושב האחורי. בפועל, דפי הנתונים לא ממש מראים איפה הושם יותר דגש. פשוט כי יש הרבה דגש, על הרבה דברים, ועל שתי הגרסאות.

על פניו, עושה רושם שה-S קלאס החדשה חולקת פלטפורמה עם הדור היוצא. בסיס הגלגלים נותר זהה עם 303.5 ס"מ לגרסה הרגילה ו-316.5 ס"מ ללונג. האורך הכולל זכה לתוספת של 4 ו-4.2 ס"מ בהתאמה והוא עומד כעת על 511.6 ס"מ ו-524.8 ס"מ. הרוחב עומד על 190 ס"מ. הגובה – 149.1 ס"מ. משמעות המספרים – שיפור במרווח הפנים, לא שהיה באמת צורך. ומזל שלא – מאחר וההבדלים אינם משמעותיים. מרווח הכתפיים ליושבים מאחור, למשל, צמח בפחות מסנטימטר. המרווח לברכיים – בפחות מסנטימטר וחצי. זה רק אומר שתצטרכו להתאמץ יותר אם תרצו להגיע למסך שמולכם, או שתצטרכו מספר עדכני במשקפיים.
 
בזכות שימוש בחומרים מתקדמים, גוף המכונית קשיח ב-50% בהשוואה לזה של הדור היוצא – שלא בדיוק היה עשוי מקרטון. למרות זאת, משקלה של המכונית נותר דומה והוא עומד על כשני טון, בהתאם לגרסה.
 
המלכה ה-S: מרצדס S קלאס חדשה
צילום: מנהל 

אסתטיקה
אפשר להגדיר את העיצוב של ה-S קלאס החדשה במילה אחת: סולידי. הצללית דומה לזו של הדור היוצא. החזית מזכירה את מתיחת הפנים לה זכתה לאחרונה ה-E קלאס. הגריל אימתני בגודלו (ומשמים בצורתו). חבל, מאחר והחלק החיצוני הוא זה שמרביתנו ניחשף אליו ביום-יום. המצב משתפר בחלק האחורי בעל המראה הספורטיבי והרזה יותר. ואנחנו בטוחים שהמצב משתפר גם כשהיא יוצאת מהתמונות ועוברת לכביש, כי נוכחות זה לא משהו שניתן תמיד להעביר על המסך.

מעבר לתא הנוסעים מגלה תמונה דומה. שוב תחושות מעורבות לגבי העיצוב הרטרו-היי-טקי עם (הרבה) פתחי אוורור עגולים וצמד מסכי ענק בקונסולה ובלוח המחוונים. מצד אחד עור, עץ ומתכת מנסים ליצור פה הגמוניה שלא בהכרח עובדת. מצד שני, אנחנו לא באמת מצליחים לשים את האצבע על מה שלא בסדר. יתרה מזאת – בדיוק כמו העיצוב החיצוני, גם כאן אנחנו בטוחים שברגע שמתיישבים בפנים ונחשפים לאיכות החומרים וההרכבה העילאיים של מרצדס, בטח ובטח ב-S קלאס, כל המחשבות השליליות נעלמות. רטרו או לא, התא נראה מעוצב ומודרני יותר מזה של הדור היוצא.
 
הדור החדש של ה-S קלאס יהיה הראשון שאינו עושה שימוש בנורות רגילות. הפנסים מורכבים כולם מנורות LED, וכך גם המצב בתאורת הפנים. בסך הכל, נעשה כאן שימוש בלמעלה מ-500 נורות LED.
 
המלכה ה-S: מרצדס S קלאס חדשה
צילום: מנהל 

תנו לי לבדר אתכם
מרצדס S קלאס, בהיותה מכונית פאר מוכוונת נוסעים, מציעה אינספור אפשרויות בידור, תקשורת ונוחות. זה מתחיל בספסל האחורי, שמגיע בחמישה סגנונות שונים בגרסת הלונג ושניים בגרסה המקוצרת. חלק מגיעים עם שולחנות מתקפלים, חלק עם מושבים נשכבים בעד 43 מעלות, חלק עם מסאז' שבעזרת כריות אוויר נועד לספק תחושה של טיפול באבנים חמות. המושבים מתחממים, מתקררים ובקרת אקלים עם 4 אזורים שונים תדאג למזג אוויר לפי דרישתכם.

בהיותה מי שהיא, ה-S קלאס מציעה מגוון רחב של אפשרויות בידור ותקשורת – תלוי בצרכים שלכם. מלפנים, שני מסכים בגודל 12.3 אינץ' – האחד מתפקד כלוח מחוונים והשני כמרכז שליטה על מערכות המידע והבידור השונות. מאחור, יכול כל נוסע לבחור את אמצעי הבידור שמתאים לו ללא תלות בנוסעים האחרים. כך גם המצב לנוסע שלצד הנהג, ולנהג עצמו. כל אחד יכול לחבר את מכשיר הסמאטרפון שלו באמצעות בלוטות', או לשלוט על המסך האישי שלפניו (במושבים האחוריים, לאחר סימון 'וי' על האופציה המתאימה). הנוסעים מאחור יכולים גם לצפות במסך הניווט (מבוסס גוגל מפות), לצפות בסרטים, להאזין למוזיקה וכו'. בעצם, זה כאילו יש לכל נוסע טאבלט משלו. מה שמעלה את השאלה – מדוע לא נעשה שימוש בטאבלטים קיימים, שמספקים מענה לכל סוגי הבידור באשר הם. תנו ללקוחות לבחור אם בא להם מוצר של אפל, או מוצר מבוסס אנדרואיד. זה לא שיש להם בעיה לשלם. נו שוין.
 
בין הגאדג'טים הנוספים שתמצאו כאן – מטהר אוויר "אקטיבי" (אך מופעל ידנית), כזה שמפיץ ריח של בושם (ניחוש שלנו – לרכישה בנפרד) שאינו נתפס במושבים; משרד נייד עם מערכת טלפוניה מתקדמת שמאפשרת גם שיחות ועידה; שלוש אפשרויות של מערכות שמע עם 10-24 רמקולים, למקרה שתבחרו בדיסקוטק נייד ולא במשרד... בקיצור, כי אפשר שלא לקצר, כמעט כל דבר שתחשקו בו.
 
המלכה ה-S: מרצדס S קלאס חדשה
צילום: מנהל 

תנו לי להגן עליכם
מאז ומתמיד, הצטיינה ה-S קלאס בבטיחות ובמערכות עזר. אלו רבות מכדי למנות, ופירוט טוב כבר פורסם בעבר. בין האלמנטים העיקריים כאן תמצאו כיסוי של 360 מעלות של מצלמות וחיישנים, המסוגלים לזהות סכנות ולבלום אוטומטית – גם אם המכונית נמצאת במצב סטטי ומזהה מכונית אחרת שעומדת לפגוע בה. חגורות הבטיחות מסיטות באופן אוטומטי את הנוסעים בניגוד לכיוון הפגיעה כדי להקל על הנזקים. מערכת ראיית לילה מתקדמת תדע לזהות סכנות גם בסביבה חשוכה, ולהציג את עצמה באופן אוטומטי על-מנת להסב את תשומת ליבו של הנהג. זרקור יאיר עבורכם לכיוון הסכנה, כדי שתוכלו לראות אותה גם מחוץ למסך. חבילת בטיחות למושבים האחוריים שכוללת חגורות בטיחות אקטיביות – מהסוג שמתהדק עוד לפני שהתאונה התרחשה ושעוזר לכוחות החילוץ להתיר את החגורות לאחר תאונה – וגם כריות אוויר נוספות בחגורות ובמושבים.

תנו לי להסיע אתכם
מתחת למכסה המנוע תשווק ה-S קלאס החדשה, בשלב הראשון, ב-4 גרסאות. גרסת הבסיס תהיה מרובעת צילינדרים היברידית (S300 BlueTEC Hybrid) המשלבת מנוע דיזל עם מנוע חשמלי. ההספק עומד על 204 כ"ס ו-51 קג"מ ב-1,600-1,800 סל"ד. התאוצה ל-100 קמ"ש תעמוד על 7.6 שניות סבירות וצריכת הדלק המוצהרת היא 22.7 ק"מ לליטר. מעליה נמצאת ה-S350 עם מנוע דיזל גם כן, V6 בנפח 3.0 ליטר שמספק 258 כ"ס ו-63.2 קג"מ ב-1,600-2,400 סל"ד. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.8 שניות וצריכת הדלק עומדת על 17.8 ק"מ לליטר. ה-S350 היוצאת, אגב, הייתה עם מנוע בנזין ואילו את הדיזל הבסיסית היה ניתן למצוא ב-S250 CDI.

את מנועי הבנזין תמצאו בשתי הגרסאות העליונות. הראשונה, S400 היברידית, עם מנוע בנזין – V6 בנפח 3.5 ליטר – המשולב עם מנוע חשמלי. ההספק – 306 כ"ס ו-36.7 קג"מ ב-3,500-5,250 סל"ד (פלוס מנוע חשמלי). הביצועים זהים לאלו שב-S350 ואילו צריכת הדלק עומדת על 15.8 ק"מ לליטר. בפסגת ההיצע, לעת עתה, נמצאת ה-S500 עם מנוע V8 מוגדש בנפח 4.7 ליטר (4,663 סמ"ק) שמספק 455 כ"ס ו-71.3 קג"מ ב-1,800-3,500 סל"ד. הוא מניב תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות בלבד ותצרוכת דלק של 11.6 ק"מ לליטר. כל הגרסאות משודכות לתיבת טרוניק-פלוס אוטומטית בעלת 7 הילוכים.
גרסאות נוספות צפויות להצטרף להיצע במהירות, כפי שהתרגלנו ממרצדס. מי שה-500 איטית מדי עבורו, או לא צמאה מספיק, יוכל להמתין לגרסאות ה-AMG הסופר-כוחניות שלבטח יראו אור כבר בשבועות הקרובים.
 
המלכה ה-S: מרצדס S קלאס חדשה
צילום: מנהל 
אירוע ההשקה של ה-S קלאס החדשה

כדי לנסות ולהבטיח נוחות נסיעה מושלמת, יותר ממה שאתם כבר יודעים, מציעה ה-S קלאס החדשה מתלי אוויר מתקדמים, או מתקדמים באמת. אלו האחרונים יוצעו כתוספת לגרסאות ה-V8 (כלומר, רק ב-S500 כרגע). בעזרת מערכת החיישנים, תזהה המערכת הייחודית את תוואי הכביש הצפוי ותכוון את קשיחות המתלים בהתאם.

תנו לי לעלות לכם מלא כסף
השיווק של ה-S קלאס החדשה יחל בחודשים הקרובים והעלייה ארצה מתוכננת כבר לחודש אוגוסט. המחיר שלה (בגרמניה) מתחיל ב-80,000 יורו ל-S350 (מחירה של גרסת הבסיס ההיברידית טרם פורסם), שהם 376,000 שקלים, ומגיע ל-108,000 יורו (507,000 שקלים) ל-S500 המוארכת – ללא מסים ותוספות, כמובן. מדובר, כצפוי, בעלייה במחיר. כמה זה ישפיע עלינו, נחכה ונראה.