סיטרואן C1 מוסבת לחשמל של חברת פינרג'י לפני מספר ימים הודיע קרלוס גוהן, מנכ"ל רנו ניסאן כי אין עתיד לסוללות מתחלפות, כדוגמת אלה המשרתות את הפלואנס Z.E. בראיון לגוף תקשורת דני בשם אנרג'י וואץ' (Energi Watch), אמר גוהן כי ייתכן וקהלים מסוימים ימשיכו לדרוש מכוניות עם סוללות מתחלפות, אבל פניהם מופנים לדרך שונה. כעת נראה שאחד הכיוונים נחשף. בכנס 'EcoMotion' שנערך בסוף השבוע שחלף בקסריה, חשפה חברת פינרג'י הישראלית כי בידה הסכם עם רנו למכירת פטנט להנעה חשמלית. בראש חברת פינרג'י נמצא איש העסקים אביב צידון, שבין השאר התפרסם כאחד המשקיעים בתוכנית 'הכרישים' של ערוץ 10.

הרעיון של חברת פינרג'י הוא השבחת סוללות מתכת אוויר להנעת כלי רכב חשמליים. הטכנולוגיה עצמה היא פיתוח של אוניברסיטת בר אילן, שנמכרה לחברת פינרג'י, שעיקרה יצירת חשמל באמצעות תגובה כימית בין אלומיניום, מים וחמצן. יתרונה, הוא בכך שהיא מייתרת את הצורך בטעינה חיצונית, או החלפת סוללות ובכך מוסר החשש מטווח נסיעה מוגבל.

בכנס הציגה חברת פינרג'י לראשונה את אב הטיפוס – סיטרואן C1 שהוסבה על ידי חברת ECE ההולנדית, להנעה חשמלית. לטענת פינרג'י, כדי לשחרר אנרגיה מקילו אלומיניום נדרש ליטר אחד של מים. באב הטיפוס יש סוללה בת 48 תאים ו-25 ק"ג של אלומניום המפיקים 100 קילוואט לשעה. הם אינם מצהירים על טווח נסיעה, אבל מספרים כי הם עמלים על המשך הפיתוח כדי להשיג רכב שיוכל לנסוע 300 ק"מ ויותר.