פולקסווגן גולף GTI דיזיין ויז'ן (Design Vision)
בין הרים ובין גבהות, על שפת אגם וורתרסי (Worthersee), מתקבצים מדי שנה עשרות אלפי חובבי רכב למפגש ה-GTI השנתי. במרוצת השנים הפך המפגש הזה לכה גדול, שאפילו היצרניות – ובמקרה הזה קונצרן פולקסווגן – לא יכלו להתעלם ממנו. למעשה, אפשר לומר שהאירוע נהפך לתערוכה של חובבי ומשפרי פולקסווגן. וכך בכל שנה היא, או אחת מחברות הבת שלה, מציגות שם דגמים שונים ורכבי קונספט. בשנה שעברה, למשל, סקודה הציגה שם את גרסת הראלי של הסיטיגו.

בין המכוניות המוצגות במפגש השנה תמצאו את הגולף הזו שלפניכם. פולקסווגן קוראת לה דיזיין ויז'ן GTI (באנגלית – Design Vision – חזון עיצוב לגולף ל-GTI, בתרגום חופשי עם פרשנות). לפי ההגדרה שלה, הקונספט והמחקר העיצובי הזה הוא התוצאה של יד חופשית שניתנה למהנדסי ומעצבי החברה ליצירת גולף מרוצים אולטימטיבית, או "סופר GTI". והיא נראית בהתאם, עם עיצוב בסגנון סרט אקשן עתידני, חישוקי 20 אינץ' ואינספור שינויים ותוספות. למרות זאת, קל לזהות אותה כגולף, כך שהיא שומרת על הזהות שלה – משהו שפולקסווגן מתמחה בו.

שינויי הגוף תורמים, כצפוי לשינויים במידות. יש לה בסיס גלגלים מוארך, אם כי פולקסווגן לא מציינת בכמה, ואורך כולל של 425.3 ס"מ. בכך היא קצרה במעט מה-GTI הרגילה ומציגה סרחי עודף מצומצמים. לא שלגולף הרגילה יש הרבה מאלו. הגובה שלה הוא 138.5 ס"מ – כ-6 ס"מ פחות מה-GTI. לרוחב נוספו 8 ס"מ והוא עומד על 187 ס"מ כעת.
פולקסווגן: אם לגולף GTI היו כנפיים
צילום: מנהל

מתחת לפני השטח יש גם מכונית שנוסעת. המנוע הוא V6 בנפח 3.0 ליטר (לעומת מרובע הצילינדרים שב-GTI) כפול מגדשים (TSI). הוא מספק 503 כ"ס מרשימים ב-6,500 סל"ד ו-57 קג"מ ב-4,000-6,000 סל"ד, כאשר 51 מתוכם זמינים כבר ב-2,000 סל"ד. אל המנוע משודרכת תיבת DSG והכוח מועבר אל כל הגלגלים. והיא לא סתם נוסעת – תאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 3.9 שניות והמהירות המירבית מגיעה לכדי 300 קמ"ש.

הפרויקט העיצובי קרוב מאוד להיות מכונית מושלמת. כזו שאם הייתה נכנסת לייצור, כנראה שהייתה מרגשת אותנו עד מאוד. אבל היא לא תיכנס לייצור ועתידה להישאר נערת פוסטרים שלעולם לא נשיג. לפחות נוכל להתנחם בכך שייתכן והיא תעשה סבב בין תערוכות הרכב השונות בעולם, ובכך שבשנה הבאה יתקיים מפגש נוסף באוסטריה – ויש רף גבוה לעבור הפעם.