וולוו S60 פולסטאר (Polestar)
בשנה שעברה הציגה וולוו גרסה כוחנית במיוחד ל-S60. היא נבנתה על-ידי סדנת פולסטאר (Polestar), האחראית על תחום המרוצים בוולוו. המכונית ההיא הייתה קונספט בצבע כחול-מגניב (שאגב קיים גם בדגמים רגילים של היצרנית השוודית) עם מנוע ה-T6 (בעל 6 צילינדרים ובנפח 3.0 ליטר) של וולוו. שם הוא ייצר 508 כ"ס ותאוצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-4 שניות, לצד מהירות מירבית של מעל ל-300 קמ"ש. הקהל התלהב, עשה השוואות על הנייר וכמה עיתונאים אפילו זכו לשרוף איתה צמיגים. ולא, אנחנו לא היינו בין אותם עיתונאים (לתשומת ליבה של שגרירות שוודיה).

כעת מחליטה וולוו ללכת עם דעת הקהל ומציגה גרסת ייצור חזקה ל-S60, שתישא את שם סדנת המרוצים. בשביל ללכת על בטוח, הוחלט לייצר מספר מוגבל של מכוניות שישווקו באוסטרליה בלבד – שם נרשם ביקוש רב, כך נראה, לגרסאות הספורטיביות של המכוניות. בהתאם להצלחה בקרב האוסטרלים, יחליטו אנשי וולוו אם להרחיב את הייצור ואת השיווק למדינות נוספות. היצרנית לא ממש מפרטת בנושא, אבל ניתן להניח שסדנת המרוצים לא בדיוק בנויה לייצור "סדרתי" של גרסאות ותצטרך לעבור מספר שינויים בשביל לבצע את ההתאמה.
אוסטרליה תקבל וולוו S60 פולסטאר
צילום: מנהל

אבל זה לא אומר שכמה אוסטרלים מאושרים יזכו כעת לנסוע על וולוו S60 עם למעלה מ-500 כ"ס וביצועים של מכונית-על. גרסת הייצור של ה-S60 פולסטאר תעשה אמנם שימוש באותו מנוע T6 בנפח 3.0 ליטר (6 צילינדרים), אך כאן הוא ייצר רק 350 כ"ס. זה עדיין הרבה, אבל כשמשווים את זה ליריבות ותיקות כמו מרצדס C63 AMG (עם 457 כ"ס ואף יותר במהדורות המיוחדות) או ב.מ.וו M3 (עם 420 כ"ס, וזה עוד בדור הקודם) – זה פתאום נשמע מעט. מצד שני, יש לה 51 קג"מ (ואף יותר, כך וולוו) ב-2,800-4,750 סל"ד ונתוני הביצועים עדיין מרשימים עם 4.9 שניות ל-100 קמ"ש ו-250 מירביים (הגבלה אלקטרונית). זאת לעומת 4.5 שניות ל-100 ב-C63 AMG ו-4.8 שניות ב-M3. ההסבר לנתון התאוצה המרשים יכול להגיע, למשל, ממערכת בקרת הזינוק או מההנעה הכפולה. או שפשוט מדובר בנתון שלא באמת תצליחו להגיע אליו.

בין השינויים הנוספים שכוללת ה-S60 פולסטאר תמצאו שלל רכיבים תוצרת הסדנה, כמו מצנן ביניים (אינטרקולר), מערכת פליטה חדשה, בולמים משודרגים (תוצרת אולינס – Ohlins), בלמים מחורצים ועוד. המתלים המשופרים יהיו קשיחים ב-80% ביחס לדגם הרגיל, מה שאומר שבעוד בוולוו אתם מרגישים בטוחים, יש מצב שה-S60 פולסטאר תפצע אתכם גם בלי שתהיו מעורבים בתאונה. מה שבטוח זה שתהנו מאוד מהתהליך.