ניסאן ליףבארץ עניין המכונית החשמלית מזוהה באופן מוחלט עם הפלואנס החשמלית ובטר פלייס, אך בעולם משווקות מכוניות חשמליות נוספות – חלקן אפילו בהצלחה לא מבוטלת. אחת המצליחות ביותר היא ניסן ליף, שדיבורים על יבואה לארץ נשמעים מזה זמן מה, אך בואה עדיין מתבושש.
עכשיו מתברר כי הסיבה לעיכוב היא ככל הנראה דרישה של משרד הבריאות דווקא – עניין מפתיע בהתחשב בכך שאחד הטיעונים החזקים ביותר לטובת המכונית החשמלית, הוא העובדה שהיא מצמצמת את זיהום האוויר גורם המחלות במרכזי הערים...
על פי המידע שהגיע למערכת 'אוטו', משרד הבריאות דורש מיצרני הרכב אישור כתוב כי הרכב אינו יוצר סכנת התחשמלות במקרה תאונה – עניין שמתברר כפחות טריוויאלי מהצפוי, ומעכב כרגע את יבוא הרכב. למען האמת, בניגוד ל"המצאות גלגל" אחרות של הבירוקרטיה הישראלית, הפעם לא מדובר לדעתנו בדרישה תלושה לחלוטין מן המציאות. הרי ברכב חשמלי יש מערכת מתח גבוה, בה זורם מתח של מאות וולטים בעוצמה גבוהה – מספיק בהחלט למכת חשמל קטלנית. אלא שבאופן מפתיע, מבירור שערכנו עם יבואניות מכוניות היברידיות – שגם בהן קיימת מערכת חשמל במתח גבוה, עם פוטנציאל קטלני דומה – עולה כי מכוניות אלו לא נדרשות לעמוד בתנאים דומים כדי לקבל תקינה ישראלית. בירוקרטיה קלאסית, עם פקידים שממציאים את הגלגל מחדש? במקרה הטוב...

צילום: מנהל
מקורות במשרד התחבורה מסרו כי בסוף החודש תיערך פגישה בין נציגי המשרדים המעורבים בדבר בניסיון למצוא פתרון לבעיה, אולם במפתיע דוברת משרד הבריאות הכחישה כל קשר לנושא או לדרישה (שנוגעת, כאמור, לסכנת התחשמלות לצוותי חרום במקרה של תאונה), והפנתה את האצבע אל המשרד לאיכות הסביבה. לנו לא ברור איך בדיוק העניין יכול לגעת למשרד לאיכות הסביבה. אבל מכיוון ששבענו ממוזיקת ההמתנה בטלפונים הממשלתיים, החלטנו פשוט לחכות לתוצאות הישיבה שתיערך בסוף החודש, בתקווה כי זו תצליח לפתוח את הפלונטר הבירוקרטי, והדרך להעשרת היצע המכוניות החשמליות בישראל תפתח. הפעם בלי חבל טבור בלתי נתיק לחברת האם...