23 דגמים זה יותר מדי אפילו בשביל הקולאז'ים שלנו
משבר כלכלי? שביתות במפעלים? עסקאות כושלות? לג'נרל מוטורס זה משנה, אבל לא ממש מפריע. ענקית הרכב האמריקנית הכריזה בשבוע שעבר על הענקת גיבוי מוחלט לחברת-הבת שלה, אופל, שמהווה את אחיזתו האמיתית היחידה של הקונצרן באירופה. על-אף קשיים כלכליים שנובעים מנתוני מכירות חלשים, ושהובילו להצהרות על סגירת מפעלים ומאבק באיגודי העובדים – הגנרל ישקיע 4 מיליארד יורו באופל בשנים הקרובות. זאת על-מנת לחזק את המותג ולהעמידו שוב על הרגליים.

בשנים האחרונות הפכה אופל לפצע שמדמם מזומנים. כחלק מהתוכנית האסטרטגית לעשור הקרוב, שנקראת DRIVE!2022, שמה לעצמה ג'נרל מוטורס למטרה להפוך שוב את אופל לרווחית. והיא מצפה שזה יקרה כבר באמצע הדרך. חלק ניכר מהשקעת המיליארדים הצפויה יניב מתקפת ענק של דגמים. ולא סתם אנחנו קוראים לזה "ענק" – אופל צפויה להציג לא פחות מ-23 דגמים חדשים ו-13 יחידות הנעה חדשות גם כן. ולא סתם מתקפה – שכן לוח הזמנים נקבע ל-3 השנים הקרובות.
ניתן להניח שחלק נכבד מהדגמים החדשים יהיה פרי שיתוף הפעולה המדובר עם פיג'ו-סיטרואן (PSA). אך נכון לעכשיו, לא ברור מה יעלה בגורלה של העסקה המדוברת עם הקונצרן הצרפתי, שממשיך להיות עסוק בתהפוכות משלו גם ב-2013.

מדובר פה בהשקעה עצומה של כסף שנועדה להגביר את הנוכחות של הקונצרן האמריקני באירופה בעזרת עיצובים חדשים, הגדלת יכולת הייצור וכמובן שיפור במכירות. מה צופן העתיד עבור אופל ועבור ג'נרל מוטורס באירופה – רק ימים יגידו.