דוקאטי היפרמוטארד, דור שני ליגל אופנועים, יבואנית דוקאטי, מתחילה בשיווק הדור השני של היפרמוטארד – הסופרמוטו החדש של היצרנית שהושק בעולם לפני כ-4 חודשים. ההיפרמוטארד מבוסס על שלדת צינורות פלדה חדשה בקוטר 34 מ"מ ומתהדר במנוע חדש המבוסס על הטסטהסטרטה 11 מעלות של ה-848. כך למשל, קוטר הצילינדרים בהיפרמוטארד קטן יותר מה-848 והמהלך ארוך יותר. לאופנוע החדש מנוע מקורר מים (במקום אוויר בדור הקודם) בנפח 821 סמ"ק המפיק 110 כ"ס ב-9,250 סל"ד (15 כ"ס יותר מדגם היוצא) ומומנט של 9.1 קג"מ ב-7,750 סל"ד. הוא מגיע עם מצערות חשמליות (גופי מצערת בקוטר 52 מ"מ) וכן 3 מפות ניהול מנוע: מרוץ, ספורט ורטוב. כתוצאה מהעדכונים והשיפורים שנעשו במנוע, גדל טווח מרווח הטיפולים שכעת עומד על כל 15,000 ק"מ.

ההיפרמוטארד ישווק אצלנו ב-3 גרסאות. בגרסה הרגילה נמצא בולמים קדמיים של קאיאבה (Kayaba), בקוטר 43 מ"מ ומהלך של 170 מ"מ, בגרסת הביניים SP נמצא בולמי מרזוקי בקוטר 50 מ"מ ומהלך של 185 מ"מ, ובגרסה הבכירה, היפרסטראדה (שילוב של היפרמוטארד ומולטיסטראדה), נמצא בולמי קאיאבה דומים לאלו של הגרסה הרגילה, אך עם מהלך קצר יותר של 150 מ"מ. מאחור נמצא בולם של זאקס ומהלך של 150 מ"מ בגרסת הבסיס ובהיפרסטראדה כשאת ה-SP משרת בולם אוהלינס עם מהלך של 175 מ"מ.
צילום: מנהל
דוקאטי היפרמוטארד בגרסת היפרסטראדה
מלבד נושא זה 3 הגרסאות נבדלות בעיקר ברמת האבזור, סכמת הצביעה וסוג הצמיגים. כך למשל בגרסת ה-SP הקרבית יותר נמצא חישוקים קלים של מרקזיני, צמיגים אוחזים יותר, מגני ידיים מאלומיניום, שלל חלקי קרבון ועוד. ההיפרסטראדה המיועד יותר לתיור נמצא ציוד תואם לכך: סט מזוודות בנפח 50 ליטר, כידון מוגבה ב-20 מ"מ ומשקף גדול יותר, מושב מרופד ורחב יותר, רגלית אמצע, שני שקעי 12 וולט ועוד.

כל דגמי היפרמוטארד מצוידים ב-DSP (ר"ת: Ducati Safety Pack, חבילת הבטיחות של דוקאטי הכוללת בקרת החלקה של הגלגל האחורי, בלמי ברמבו ו-ABS), וחישוקי 17 אינץ'. מחירי הדגמים יעמוד על 105,000 שקלים, 117,000 שקלים ו-133,000 שקלים (בהתאמה) כשלתקופת ההשקה תינתן קסדת דוקאטי בשווי של 5,000 שקל במתנה.
האופנוע החזק והיקר בישראל
יחד עם ההיפרמוטארד החדש, מתחילה ליגל בשיווק דגם נוסף, דוקאטי 1199 פאניגלה R – אופנוע הספורט הכי חזק והכי יקר בישראל. הפאניגלה R הינו למעשה הומוליגציה חוקית לכביש לדגם המרוצים של הפאניגלה. משכך, הוא מגיע עם חלקים אקזוטיים רבים המיועדים להורדת משקל החלקים הנעים ושיפור הביצועים כמו טלטלים מטיטניום (חיסכון של 0.63 ק"ג), גלגל תנופה קל יותר (0.7 ק"ג) המצופה ב-DLC וכו'. המשקל הכללי לא השתנה ועומד על 165 ק"ג, אולם יחד עם מיפוי מנוע שונה, מהירות המנוע המרבית עלתה ב-500 סל"ד, ל-12,000 סל"ד, וזמינות הכוח שופרה ב-3% בסל"ד הגבוה, וב-15% בטווחי הביניים. אגב, ההספק המרבי נותר על 195 כ"ס ב-10,750 סל"ד.

ערכת המרוצים, R, כוללת מגן רוח ייחודי, חיפויי מראות מסגסוגת מלוטשת, מערכת פליטה מלאה מטיטניום של טרמיניוני (Termignoni) המיועדת למירוצים, מיפוי ייעודי של מחשב המנוע (לשימוש במסלול בלבד), זרוע אחורית חד-צדית מתכוונת, מזלג אוהלינס קדמי TTX ושלל תופינים.

צילום: מנהל
דוקאטי 1199 פאניגלה R

עם תג מחיר של 350,000 שקל "על הכביש", הפאניגלה R הופך לאופנוע היקר בישראל, אבל מחברת ליגל נמסר כי האופנוע הראשון שינחת בארץ בימים הקרובים, כבר נמכר. עוד היא מספרת על הורדת מחיר גורפת של עד 10% לכל דגמי ה-1199 פאניגלה, כך שמעתה, גרסת הבסיס תעלה 159,000 שקלים.