השנה, כנראה שגם מבוגרים יחפשו את האפיקומן בליל הסדר, כי אחת המתנות הכי טובות בעולם מוצעת למכירה. הנורבורגרינג, מסלול המרוצים והמתחם המוטורי המפורסם בעולם, לא מצליח להתאושש מהקשיים הכלכליים. למרות שזכה לחבילת סיוע מהמחוז בו הוא שוכן, החליטו המפרקים שמונו לנורבורגרינג להעמידו למכירה לידיים פרטיות. המחיר – תכינו את הארנקים – ועומד על כ-125 מיליון יורו, שהם כ-600 מיליון שקלים.

בתמורה יקבל הרוכש לידיו את כל מתקני המתחם. זאת אומרת, את מסלול הנורבורגרינג עצמו, כולל הנורדשלייפה והחלק שמארח את מרוצי הפורמולה 1, בתי המלון ומרכזי הקניות ואפילו את פארק השעשועים הסמוך. נשמע כמו מציאה, רק שחייבים לזכור שהרוכש המעושר יקבל גם את כל הצרות שסוחב איתו הנורבורגרינג – חובות כספיים וחוסר רווחיות.

עבור חובבי הנהיגה מדובר במצב בעייתי. בעוד כיום יכול כל אחד לנסוע על המסלול המפורסם תמורת סכום סמלי, ייתכן כי בעל בית פרטי יסגור את השאלטר על פעילויות מסוג זה. הפעילויות הללו, כך עולה מדיווחים שונים, אינן רווחיות. עבור יזם פרטי המטרה הבסיסית היא אחת – לצמצם עלויות ולמקסם רווחים, וניתן להניח שמי שייפגע מכך יהיה ציבור החובבים. האירוניה שמצב הזה היא שמה שהביא למעשה למפלתו של הנורבורגרינג היו השקעות ענק בתשתיות התיירותיות שבמתחם (ובעיקרן בתי המלון ופארק השעשועים).
כמו כן, כיום פועלים גופים מצד שלישי שמספקים שירותים לתיירים (כמו חבילות חופשה ונופש). ההערכות גורסות שהיזם ישאוף לאחד שירותים אלה תחת כנפיו, מה שיפגע בעסקים הקטנים שסביב הנורבורגרינג ובהמשך – שוב – גם בתיירים.

אבל לא הכל חדשות רעות. מתחם הנורבורגרינג שייך, למעשה, למדינה – או ליתר דיוק למחוז בו הוא נמצא – ריינלנד-פאלץ (Rheinland-Pfalz). בהודעה רשמית באתר האינטרנט של המסלול מסרו המפרק והמנכ"ל המכהן כי פנו למשרדי האיחוד האירופאי שבבריסל (בלגיה) בכדי שאלה יתנה את הסיוע הכספי ליזם החדש, רק אם האחרון ישמור על המתכונת הנוכחית של המתחם.