B Boneכבר שנה אנו נערכים ליום בו נוכל להשיק את מותג האופנועים דיאלים (Daelim) בישראל." אמר אלי אלעזרא, בעל השליטה בחברת אלבר, במסיבת עיתונאים שנערכה היום (ג') לרגל השקת המותג בארץ. "לא נכנסו לתחום הזה בשביל לחטוף נתח או להשתלב בתוכו, אלא בשביל להרחיב את העוגה ולהצעיד את התחום לפנים. כבר מהיום הראשון נשווק את המותג בכל אחד מ-46 סניפי החברה, כך שהוא יהיה נגיש מבחינה גיאוגרפית. נשווק אותו לתיכוניסטים וסטודנטים וכמו יתר המוצרים שלנו נציע אותו גם בליסינג במחיר שיחל ב-199 שקל בחודש. אנחנו לוקחים על עצמנו לחנך את השוק." מסכם אלעזרא.

"יש בישראל את כל הסיבות ששוק הדו"ג יכפיל את עצמו." אומר ינון עמית, מנכ"ל אלבר, שמפרט את הטיעונים שאנו כבר יודעים וגם שומעים שנים משאר יבואניות הדו"ג לישראל הקובלים על הצפיפות בכבישים, מצוקת החניה, מחירי הדלק, שעות כוח האדם המתבזבזות וכו'. ובכל זאת, אלבר בחרה להיכנס לשוק הנשלט ע"י צמד וותיק: מטרו עם נתח שוק של 48% ועופר אבניר עם נתח של 36%; לתחום הכי תחרותי: קטנועי 125 ו-250 סמ"ק; בשעתו הקשה ביותר של השוק. באופן עקבי מתקופת השיא ב-2008 עם כ-20,000 מסירות, שוק הדו"ג מתכווץ מדי שנה כשאת השנה שחלפה למשל סיים השוק עם כ-13,000 מסירות בלבד. מדובר לא רק בהחלשות אבסולוטית, אלא גם ביחס לכלי הרכב הנעים על 4 שמכירותיהם עלו באותה תקופה. בין הסיבות המרכזיות לירידה המתמשכת היא העלייה בתעריפי הביטוח, אבל עמית, שומר על אופטימיות ומצהיר: "עד 2015 אלבר מוטו תהפוך לאחת מ-3 השחקניות המובילות בתחום. אנחנו כאן בשביל הטווח הארוך ואני בטוח שבאמצעות הסינרגיה בין אלבר לדיאלים נוכל להגדיל את השוק. בזכות הגב של אלבר נוכל להציע מסלולי רכישה או מסלולי ליסינג ל-18 ו-36 חודשים, נציע ליסינג מימוני או תפעולי ברמות שירות שונות וגם נציע ביטוח במחירים תחרותיים. מחירי הליסינג צפויים לנוע בין 200 ל-500 שקלים לחודש לכל היותר."
לצורך החדרתם ושיווקם של מוצרי המותג גייסה אלבר משה רוקח (לשעבר מנהל מותג סוזוקי) כמנהל מכירות ואמנון האן (שהיה בין מחדירי ימאהה ודוקאטי לישראל) כמנהל השירות. אלה יעבדו תחת ניהולו של דייויד ווינשטיין בעל ניסיון מוטורי בתחום השיווק בפרארי ארה"ב שיכהן כמנכ"ל דיאלים ישראל.
אלבר משיקה את מותג דיאלים בישראל
צילום: מנהל
רודווין

דגמי דיאלים בישראל
את הפריצה לשוק הישראלי תעשה אלבר מוטו עם 5 דגמים: הבסיסי שבחבורה הינו ה-S1. מדובר בקטנוע 125 סמ"ק (11.5 כ"ס), בעל ממדים צנועים ומיכל דלק גדול של 10.2 ליטר. המחיר: 13,840 שקלים. אחריו נמצא ה-B Bone – קטנוע ייחודי במראהו ובעל עיצוב של שלדה חשופה (Bare Bone) המתהדר באותה יחידה כוח ומוצע במחיר של 15,845 שקלים. אח"כ נמצא את צמד קטנועי ה-S3. האחד בנפח 125 סמ"ק (12.9 כ"ס) והאחר בנפח 250 כ"ס ו-24.7 כ"ס. שני דגמי ה-S3 מצוידים במגן רוח, תא מטען בעל מנגנון פתיחה חשמלי וב'מפתח חכם' – פריט ייחודי לסגמנט. מחיר: 18,840 ו-24,946 שקלים בהתאמה.
בין שני דגמי ה-S3 נמצא את ה'רודווין' (Roadwin) מדובר באופנוע בנפח 125 סמ"ק המפיק 14.2 כ"ס, ומציע תיבת הילוכים ידנית בת 5 יחסים, חישוקי 17 אינץ' ומיכל דלק של 16 ליטר. המחיר: 19,850 שקלים. כל הדגמים יציעו אחריות לשנתיים.

לא שוללים ייבוא מותגים דו"ג אחרים
אלבר היא חברת הליסינג הוותיקה ביותר בישראל והשנייה בגודלה, אחרי שלמה סיקסט. בשנים האחרונות התרחבה החברה לענף המוסכים, שירותי הדרך והגרירה, פתחה אולם תצוגה ופרשה עשרות נקודות מכירה ברחבי הארץ. כל אלה אמורים לסייע ולהשלים את פעילותה בתחום מכירת והשירות בתחום המכוניות כמו גם בתחום הדו"ג. אגב, קברניטי החברה גם אמרו כי אמנם אין להם רצון להיכנס לתחום ייבוא מכוניות, אבל הם לא שוללים ייבוא מותגים דו"ג אחרים.

מי את דיאלים?
דיאלים הינו קונגלומרט עסקי בינלאומי ואחת מקבוצות ההנדסה והבנייה הגדולות באסיה. החברה נוסדה ב-1939 כחברת תעשייה העוסקת בייצור ובניה של בנייני מגורים, משרדים, מלונות, כבישים, גשרים, מפעלי תעשיה, מפעלי זיקוק נפט, מפעלי יצור גז, כורים גרעיניים ומפעלים כימיים. הכנסותיה ב-2012 הסתכמו ב-6.9 מיליארד דולר, שוויה מוערך ב-9 מיליארד דולרים והיא מעסיקה כ-4,000 אנשים במפעלים ובחברות ברחבי העולם. חטיבת הדו"ג נקראת דיאלים מוטורס (Daelim motors) והיא חולש על 60% משוק הקטנועים והאופנועים בדרום קוריאה. למפעל החברה כושר ייצור של 100,000 כלים בשנה, כשלצד אלה מייצר תאגיד דיאלים גם חלפים ליצרניות רכב כמו אודי, יגואר ואחרות.
אלבר משיקה את מותג דיאלים בישראל
צילום: מנהל
B Bone

הזווית הישראלית
בסוף שנות ה-80 ותחילת ה-90 יובא מותג דיאלים לארץ. היה זה טוסטוס בסיסי של החברה, בשם ליברטי, שזכה לפופולאריות נאה, אך בסופו של דבר יבואו הופסק. בסוף שנות ה-90 נעשה ניסיון נוסף לייבא את מוצרי החברה ויובא קטנוע 50 ואופנוע 125 סמ"ק. גם בפעם הזו השיווק הופסק מסיבות התלויות ביבואנית, ולא במוצרים עצמם.