חשיפתה של מרצדס E63 AMG המעודכנת בתערוכת דטרויט האחרונה, אשר הגיעה בעקבות מתיחת הפנים שעברה ה-E קלאס, עוררה בנו חשק לבדוק אילו מתחרות נוספות קיימות בזירת הסאלון-שרירים של מותגי היוקרה. קשה לחזות היכן ייעצר מרוץ החימוש של היצרניות בכל הנוגע לתוספות כוח, ביצועים ואבזור, אך ברור כי אף אחת מהן לא תירצה להישאר מאחור. לכן, גל החידושים והשינויים בקבוצה, מציע סיבה טובה לביצוע סקירה קצרה על מה אותן מכוניות מפנקות ועתירות סוסים מציעות לרוכשיהן האמידים.
שימו לב, אגב, שלרבות מהמכוניות אין מחיר מוצהר, אך סביר להניח שהיבואניות המקומיות ישמחו למכור לכם את כולן תמורת הסכום הנכון.

1. אודי RS6 אוואנט
מנוע: 4.0 ליטר, V8, טווין טורבו
הספק: 560 כ"ס, 71.4 קג"מ ב-1,750-5,500 סל"ד
ביצועים: 0-100 קמ"ש ב-3.9 שניות; מהירות מירבית 250 קמ"ש
אודי חשפה את גרסת העל של ה-A6 החדשה בגרסת סטיישן, המכונה אוואנט. הדור החדש של ה-RS6 מגיע עם פחות צילינדרים, נפח וסוסים. בעוד הדור היוצא עשה שימוש במנוע ה-V10 בנפח 5.0 ליטר שסיפק 571 כ"ס, בדור החדש נמצא את מנוע ה-V8 בנפח 4.0 ליטר בעל צמד המגדשים שראינו ב-S8 שמפיק במקרה זה 560 כ"ס ב-5,700-6,700 סל"ד. מאידך, נתון הממונט עומד על 71.4 קג"מ ב-1,750-5,500 סל"ד – כ-5 קג"מ יותר מאשר בדור הקודם של ה-RS6. הדור החדש קל בכ-100 ק"ג מהיוצא ויחד עם ההתקדמות הטכנולוגית שחלה בו, מתקבלים נתוני תאוצה מרשימים ביותר. ה-RS6 מאיצה ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות בלבד, בזמן שקודמתה עשתה זאת ב-4.6 שניות. המהירות המירבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש, כאשר הוספת 'חבילת דינאמיות' תעלה אתכם ל-280 קמ"ש וב'חבילת דינאמיות פלוס' כבר תיעצרו על 305 קמ"ש.
צילום: מנהל

2. ב.מ.וו M5
מנוע: 4.4 ליטר, V8, טווין טורבו
הספק: 560 כ"ס, 69.4 קג"מ ב-1,500-5,750 סל"ד
ביצועים: 0-100 קמ"ש ב-4.4 שניות; מהירות מירבית 250 קמ"ש
מחיר: 880,000 שקלים
ב.מ.וו M5 החדשה, הגרסה היקרה והחזקה ביותר של הסדרה 5, נחשפה לקראת תערוכת פרנקפורט 2011, מה שהופך אותה לאחת הוותיקות במירוץ המטורף הזה. היא מבוססת כמובן על הסדרה 5 הנוכחית, דור חמישי לספורט-סאלון שהמציאה את הקטגוריה לפני כמעט 30 שנה. לראשונה, היא עושה שימוש במנוע מוגדש, מה שמשפר את הביצועים ובו-זמנית מפחית בצורה דרסטית את תצרוכת הדלק וזיהום האוויר. היא מעט קלה מקודמתה, בין היתר תודות לשימוש במנוע קטן יותר – יחידת V8 בנפח 4.4 ליטר במקום מנוע ה-V10 בנפח 5.0 ליטר שהוצע בדור הקודם. שימוש בצמד מגדשי טורבו מאפשר ל-M5 להציג נתוני הספק ומומנט מרשימים: 560 כ"ס ו-69.2 קג"מ. יחד עם הדיאטה הקלה זה מניב שיפור ניכר בביצועים, עם מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות. המהירות מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש (או 305 קמ"ש עם חבילת M-Driver).
צילום: מנהל

3. יגואר XFR-S
מנוע: 5.0 ליטר, V8, מגדש-על
הספק: 550 כ"ס, 69.3 קג"מ ב-2,500-5,500 סל"ד
ביצועים: 0-100 קמ"ש ב-4.6 שניות; מהירות מירבית 300 קמ"ש
מכונית הסאלון של יגואר זוכה לטיפול דומה לזה שקיבלה ה-XKR-S הספורטיבית. מתחת למכסה שוכן מנוע ה-V8 בנפח 5.0 ליטר ובעל מגדש-העל, שמקבל 40 סוסים נוספים ביחס ל-XFR, כך שכעת הוא מספק 550 כ"ס ב-6,500 סל"ד ו-69.3 קג"מ ב-2,500-5,500 סל"ד. הכוח הרב מציב את נתוני הביצועים על 4.6 שניות ל-100 קמ"ש ו-300 מירביים (מוגבלים אלקטרונית). ההבדל המרכזי בין ה-XFR-S למתחרותיה הוא במראה. בעוד שמכוניות הסאלון-על מגרמניה שומרות על מראה קרבי אבל לא מוחצן במיוחד, הבריטים נקטו בגישה אחרת וצעקנית יותר, עם פגושים מגודלים ודפיוזר מסיבי, ספוילר, חישוקים מרשימים וכדומה.
צילום: מנהל

4. מרצדס E63 AMG
מנוע: 5.5 ליטר, V8, טווין-טורבו
הספק: 557 כ"ס, 73.4 קג"מ ב-1,750-5,250 סל"ד
ביצועים: 0-100 קמ"ש ב-4.2 שניות (גרסת הסדאן, הנעה אחורית); מהירות מירבית 250 קמ"ש
בלב ה-E קלאס החייתית פועם מנוע V8 בנפח 5.5 ליטר שבגרסתו העדכנית מספק 557 כ"ס, המהווים תוספת של 22 סוסים ביחס לדור הקודם .נתון המומנט עומד על 73.4 קג"מ ב-1,750-5,250 סל"ד. זה אומר שמגיעים ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות בגרסת ההנעה האחורית הקיימת רק בסדאן, ב-3.7 שניות בגרסת ההנעה הכפולה בתצורת הסדאן או 3.8 שניות במרכב הסטיישן. המהירות המירבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש. בנוסף, מוצעת גם מהדורת S-Model, חזקה עוד יותר, המציעה 585 כ"ס ו-81.5 קג"מ ב-1,750-5,000 סל"ד. העלייה בנתונים מתורגמת לשיפור בביצועים, עם 3.6 שניות ל-100 קמ"ש (3.7 בסטיישן).
צילום: מנהל

5. קאדילק CTS-V
מנוע: 6.2 ליטר, V8, מגדש-על
הספק: 556 כ"ס, 76.2 קג"מ ב-3,800 סל"ד
ביצועים: 0-100 קמ"ש ב-5 שניות; מהירות מירבית 280 קמ"ש
מחיר: 550,000 שקלים
כאשר קאדילק השיקה את ה-CTS בשנת 2009, היא כיוונה אותה להתחרות במיטב התוצרת האירופאית. ה-CTS-V נועדה להתחרות בגרסאות הספורטיביות של אותן מכוניות סאלון אשר צויינו קודם לכן. היא פותחה על מסלול הנורבורגרינג בגרמניה וקבעה בשעתה את זמן ההקפה המהיר ביותר למכונית סדאן בייצור סדרתי. המנוע מגיע מגרסת הביצועים שלשברולט קורבט היוצאת, ה-ZR1 אך עם הספק מוחלש, 556 כ"ס לעומת 638 כ"ס. נתוני התאוצה עומדים על 5 שניות ל-100 קמ"ש (3.9 שניות בגרסה הידנית). בדומה לרוב המתחרות מאירופה, ה-CTS-V זוכה לשינויי עיצוב קלים בחוץ ובפנים בשביל להדגיש שלפניכם גרסת הביצועים.
צילום: מנהל