דאצ'יה דאסטרבמסגרת האסטרטגיה החדשה של רנו עבור השוק הישראלי מתכוונת היצרנית להחזיר לארץ את חטיבת המכוניות העממיות שלה – דאצ'יה (Dacia). בניגוד להתנהלות העבר עם הלוגאן MCV, שייבואה הופסק מספר פעמים, הפעם מתכוונים ברנו לצאת לדרך באופן מקיף, מתוכנן יותר ועקבי.

השאיפה של רנו ושל קרסו, היבואנית, היא למכור את המכוניות הרומניות בישראל תחת שם המותג דאצ'יה, כחטיבה נפרדת ובמחירים אגרסיביים ביותר. המסר העיקרי יהיה מותג שנותן תמורה גדולה למחיר. את החזרה של דאצ'יה לארץ אמורים להוביל הדאסטר (Duster), רכב הפנאי הרומני שמבוסס על הלוגאן, והסנדרו (Sandero) החדשה – גרסה קומפקטית ללוגאן.

הדאסטר ינחת כאן תחילה בגרסה ידנית אך עם מחיר מושך במיוחד ואחריו צפויה לנחות בארץ גרסה אוטומטית. הסנדרו, שהוצגה בתערוכת פריז האחרונה, עשויה להציג בארץ מחיר קרוב לזה של מכוניות המיני (למרות המידות הקומפקטיות שלה), מה שבוודאי יקנה לה אוהדים. אחרי הדאסטר והסנדרו עשוי להגיע אלינו גם הלודג'י (Lodgy) – מיניוואן עם שבעה מקומות, שזכה לפני מספר חודשים ב-3 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק האירופאיים.

מעניין לציין שהדאסטר מיוצר כיום גם בהודו וייתכן שבעתיד הוא ייוצא משם גם לאירופה ואולי אפילו לישראל.