התרחיש מוכר להרבה מאיתנו, לפחות לאלו בינינו שמבינים דבר או שניים במכוניות ובכוחות סוס. במקרה הטוב זה מצחיק או מביך, לעיתים מרגיז ובמקרה הרע מביא אותנו לקניית מוצר שאינו מתאים לנו או לאי קנייה של מוצר שדווקא כן. לקוח מגיע לאולם תצוגה ומקבל אינפורמציה לא נכונה, או לא מדוייקת על המכונית אותה הוא מתכוון לרכוש. "איזו תיבת הילוכים מותקנת במכונית" שואל הלקוח "אוטומטית 5 הילוכים" עונה איש המכירות שאינו יודע שבמכונית תיבה רציפה או רובוטית, ועל יתרונותיהן וחסרונותיהן מול האוטומטית. לפעמים זה נובע חוסר ידיעה, לפעמים מלהיטות יתר למכור ללקוח מוצר, אפילו אם אינו מתאים לו בעליל. לצערנו זו בעייה חובקת יבואנים ואולמות תצוגה, ומעטים המקומות בהם ביקרנו וקיבלנו תשובות נכונות והוגנות.
כל מי שמשתמש בשרותי הייעוץ שלנו, או באפליקציה הטלפונית מגיע לאולם התצוגה כשהוא מצוייד במידע שמסייע לו לחמוק מטעויות ולהתאים את הקנייה לצרכיו האמיתיים, אולם הייעוץ שלנו אמור רק לסייע ללקוח, ולא להחליף איש מכירות טוב, שמכיר את המוצר אותו הוא מוכר, לפחות כמו את מלאכת המכירה.
ממש לצורך זה הוקם הקורס להכשרת אנשי מכירות בענף. הקורס מיועד לגברים ונשים המעוניינים להתקבל למשרת אנשי מכירות, כמו גם לכאלו המשמשים כאנשי מכירות היום ורוצים לחדד את מיומנותם במכירה, ללמוד טוב יותר גם את שוק הרכב והגורמים המשפיעים עליו ואת המכונית מבחינה טכנית החשובה לאיש מכירות בימינו.
ליצירת הקורס חברו המכללה העסקית של לשכת המסחר תל אביב, יחד עם איגוד יבואני הרכב, עם קבוצת אוטו ובניהולו של זאב ברזילי, ששימש בתפקידי ניהול בכירים בענף, וערך בעבר קורסים דומים. הקורס יכלול 56 שעות לימוד שיועברו על ידי בכירים ומקצוענים הקשורים לענף הרכב.
בין הנושאים שיועברו: אומנות המכירה, סקירת שווקי הרכב בארץ ובעולם והגורמים המשפיעים עליהם, המכונית – כולל מושגים טכניים ומשמעותם, שיטות הנעה שונות ודלקים אלטרנטיביים, שוק המשומשות והשימוש הנכון במחירון, מימון רכישת רכב, מכירה לציי רכב ועוד.
צוות ההיגוי כולל את זאב ברזילי ואת דני פרומצ'נקו ובין המרצים תמצאו את יקי אנוך נשיא איגוד יבואני הרכב, את העיתונאים בני ברק (ידיעות) ודני פרומצ'נקו (אוטו), את לוי יצחק (מחירון הרכב) ואת מנהלי הסוכנויות הבאים: אילן טל (אופל), עוזי גונן (וולוו, הונדה, יגואר), אורן חסון (סובארו), ערן גולן (סוזוקי), יהודה בר נתן (קיה). ינון עמית (אלבר), דני בן חיים (אוויס) ועוד.
הקורס יפתח ביום ה' הקרוב בתל אביב. המתעניינים מוזמנים ללחוץ כאן וכדאי שתעשו את זה מהר.