אודי S3 ספורטבק
זוכרים את אודי A3 החדשה, שנחתה בארץ לפני כמה חודשים? זוכרים את גרסת הספורטבק שהוצגה לפני כחצי שנה עם 5 דלתות ותוספת מרווח, וצפויה לנחות כאן בקרוב? זוכרים את אודי S3 החדשה, הגרסה הספורטיבית שנחשפה בתערוכת פריז עם 300 כ"ס (35 יותר מאשר בדור הקודם) וצפויה לעשות עלייה בקרוב גם כן? בקיצור, אם עדיין לא הבנתם נפשט את זה עבורכם – אודי A3 ועוד 2 דלתות ועוד 300 כ"ס שווה אודי S3 ספורטבק חדשה, שתוצג ככל הנראה בתערוכת ז'נבה ההולכת וקרבה.

הספורטבק, על סנטימטריה הנוספים – 3.5 ס"מ בבסיס הגלגלים ו-3 ס"מ באורך הכללי בהשוואה לגרסת ה-3 דלתות – זוכה לטיפול דומה כמו ל-S3 שהוצגה בפריז. זה אומר מנוע בנפח 2.0 ליטר שלמרות נפח זהה (1,984 סמ"ק) לגרסה הספורטיבית של הדור הקודם מדובר במנוע חדש לחלוטין לדברי אודי. בעזרת מגדש טורבו הוא מספק 300 כ"ס ב-5,500 סל"ד ו-38.7 קג"מ ב-1,800-5,500 סל"ד. הוא משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית שמעבירה את הכוח לכל הגלגלים (קוואטרו) ומסייעת לנפק תאוצה ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות (זהה לגרסת 3 הדלתות). אם מצרפים למנוע את תיבת ה-S-טרוניק האופציונאלית, מתקבלת כבר תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות בלבד, מה שהופך את הספורטבק לזריזה בעשירית שנייה בהשוואה למשולשת הדלתות. המהירות המירבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש עם שתי התיבות.
צילום: מנהל

על אף הכוח הרב (יחסית), שומרת ה-S3 ספורטבק על איפוק בכל הנוגע לצריכת דלק. עם תיבת ה-S-טרוניק הדו-מצמדית היא מצליחה לגמוא 14.5 ק"מ בממוצע על כל ליטר בנזין. עם התיבה הידנית צונח הנתון ל-14.3 ק"מ לא-נוראיים-בכלל לליטר.

למעט ריבוי הסוסים, ה-S3 ספורטבק זוכה גם למתלים ספורטיביים שמנמיכים אותה ב-2.5 ס"מ ולהיגוי אקטיבי שמשנה את יחס הסיבוב בהתאם למצב הנהיגה. לצד קיט אגרסיבי ושלל עיטורי 'S' תמצאו גם חישוקי 18 אינץ' וגימור עור מבפנים עם רשימת אבזור שמכבדת את המעמד. תוספת המרווח שמציעה הספורטבק אמורה להוות שיפור בשימושיות המכונית. זאת אומרת שללקוחות עם ילדים צפויים להיות ילדים שמחים יותר.