סאנגיונג רודיוס החדש
אמנם החשיפה האירופאית שמורה לתערוכת ז'נבה, אבל השוק הביתי בקוריאה כבר זכה לראות את הרכב החדש. בסוף השבוע שחלף השיקה סאנגיונג את הדור השני של הרודיוס תחת השם 'קוראנדו טוריזמו' (Korando Turismo).

הדור הראשון של מוביל הנוסעים הושק לפני 9 שנים (2004) והיה אחד הניסיונות הראשונים של היצרנית שעיקר התמחותה רכבי פנאי ומשא, לחדור לשוק רכבי הנוסעים. עיקר הביקורת שספג הרכב נגעו לעיצובו הבולבוסי ואת זאת ניסו מעצבי היצרנית לרכך בדור החדש. חרטום הרכב החדש מציג את הקו העדכני של היצרנית ואילו הצדודית הרמונית הרבה יותר.
מבחינת הממדים השינויים אינם זניחים כשהדגם החדש מציע אורך של 513 ס"מ, רוחב של 191 ס"מ, גובה של 185 ס"מ ובסיס גלגלים של 300 ס"מ. כמו בעבר, מוצע הרכב עם שבעה, תשעה ו-11 מקומות ישיבה.
סאנגיונג רודיוס החדש נחשף בקוריאה
צילום: מנהל

שיווק של סאנגיונג רודיוס החדש בישראל צפוי להתחיל ברבעון השני של השנה ואלינו הוא יגיע עם מנוע טורבו-דיזל חדש בנפח 2.0 ליטר שמספק 155 כ"ס ו-36.7 קג"מ ב-1,500-2,800 סל"ד. כמו בעבר, גם הפעם הכוח מועבר דרך תיבת 5 הילוכים אוטומטית שמקורה במרצדס, אלא שהפעם היות ומדובר במנוע מודרני יותר וקטן משמעותית מבעבר, בסאנגיונג מדברים על שיפור ניכר של 18% בתצרוכת הדלק (כעת כ-12 ק"מ לליטר בממוצע).
מחיר עדיין אין, אך מחברת טלקאר, היבואנית, נמסר כי הרכב יגיע עם מערכת מולטימדיה, בלוטות' עם שליטה עליה ועל מערכת השמע מההגה, בקרת שיוט, חישוקי 16 אינץ', חלונות אחוריים כהים ועוד.