מרצדס C63 AMG מהדורה 507
עוד כמה ימים עברו, המים זורמים בנחלים ומרוץ החימוש נמשך. סדנת AMG של מרצדס שוב מציגה גרסה משודרגת או מהדורה מיוחדת לאחד מדגמיה הכוחניים. בחודש שעבר היו אלה ה-E63 וה-CLS63 AMG שזכו לעדכון, והפעם זוהי מרצדס C63 AMG, שמבוססת כמובן על ה-C קלאס, שיוצאת במהדורה משודרגת. היא נקראת 'מהדורה 507' ואנחנו נותנים לכם ניסיון אחד לנחש מהי משמעות המספר.

אם ניחשתם כוחות סוס – אחלה. אם ניחשתם שייוצרו רק 507 כאלה – אנחנו יכולים לקבל את זה, אבל זה ככל הנראה לא המצב (מרצדס לא מפרטת). מהדורה 507 מזכה את רוכשיה, אם כך, ב-50 כ"ס נוספים בהשוואה ל-C63 AMG ה"רגילה". תוספת הכוח מיתרגמת להגעה מהירה יותר ממקום למקום – כאשר היא מגלחת 0.2 שניות מהתאוצה ל-100 קמ"ש, שאורכת כעת 4.2 שניות בלבד (4.3 בגרסת הסטיישן) בדרך ל-280 קמ"ש מירביים ומוגבלים אלקטרונית (מוגבל ל-250 בגרסה הרגילה). גם המומנט זכה לקג"מ אחד נוסף והוא עומד כעת על 62.1 קג"מ ב-5,200 סל"ד.
המרוץ לסוס: מרצדס C63 AMG מהדורת '507'
צילום: מנהל
השינויים במנוע ובהספק, אומרת מרצדס, מגיעים מלא אחרת מאשר ה-SLS AMG, עם מספר שדרוגים וחידושים טכנולוגיים שיושמו לראשונה בגרסה שלה של מנוע ה-V8, שמספק כבר יותר קרוב ל-600 כ"ס. בין השינויים הקטנים תמצאו בוכנות מחוזקות ומשופרות, גל ארכובה קל-משקל ומערכת (מחשב) חדשה לשליטה במנוע. ה-507 מגיעה עם חבילת הנהיגה של ה-C63 AMG שכוללת גם בלמים משופרים.
מבחוץ תמצאו שלל אלמנטים ותוספים לעיצוב שיבדילו בין המהדורה המיוחדת לשאר פשוטי העם שנוסעים, להזכירכם, במכונית שנראית ככה על מסלול.

מהדורה 507 תוצג בחודש מרץ בתערוכת ז'נבה ושיווקה יחל באירופה חודש לאחר מכן. לעת עתה מחירה טרם פורסם, אך גם אם הוא צפוי להיות מחוץ להישג היד שלכם, אפשר להתנחם בכך שאולי מחר, כמשומשת, תוכלו להתלבט בין שלל גרסאות, מהדורות ומיוחדות.