אסטון מרטין ראפיד Sלפני כ-3 וחצי שנים הציגה אסטון מרטין מכונית GT עם 4 דלתות בשם ראפיד (Rapide, בשונה לחלוטין מהמכונית בעלת השם הכמעט-זהה מבית סקודה, שם מאייתים אותה Rapid, ולה כזכור שורשים הנטועים עוד בשנות ה-30'). עבורנו היא הייתה בעיקר מושא להזלת ריר לא-רצונית ולמשתתפת באותם חלומות שלא נעים לדבר עליהם. במרוצת השנים הלכה ודעכה ההתלהבות וכעת נראה שהגיע הזמן לשדרוג ולמתיחת פנים של אמצע החיים בשביל להחזיר את הראפיד לתודעה שלנו. או שמא לתודעה של אותם ברי-מזל שבאמת עשויים לרכוש אותה. לא משנה.

הראפיד הולכת בעקבות החידושים והשדרוגים להם זכו מספר דגמים וגרסאות של יצרנית האקזוטיקות הבריטית, כמו למשל הוואנקוויש החדשה. זה אומר חזית מעודכנת עם גריל מנופח ושלל נגיעות נוספות, תוספת של האות 'S' לשם והכי חשוב, לפחות לדעתנו, עוד כוח.
העדכון למנוע ה-V12 בנפח 6.0 ליטר (וללא הנשמה מלאכותית) מניב שיפור של 17% בהספק כשבמספרים פשוטים זה אומר – 550 כ"ס ב-6,750 סל"ד, לעומת 470 עד כה. תוסיפו לזה 63.2 קג"מ ב-5,500 סל"ד, ותקבלו תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות בדרך ל-305 קמ"ש מירביים. ואם לא היינו בטוחים לגבי המשמעות של תוספת הכוח, זה בגלל כמה מכוניות קופה-4-דלתות מגרמניה שאולי לא מהוות מתחרות ישירות (הראפיד עולה בערך כפול מהן), אבל מציעות חבילה די דומה ונתוני ביצועים אפילו עוד יותר מרשימים.
אלגנט משודרג: אסטון מרטין ראפיד S
צילום: מנהל

אבל אסטון מרטין זו אסטון מרטין. היא ממוקדת דינאמיות, ייחודיות וכמובן יוקרה. היא מוגדרת בכלל כמכונית ספורט בעלת 4 מושבים (GT), שהיא במקרה גם קצת יותר ארוכה מהרגיל וגם עם עוד שתי דלתות. בין השדרוגים עליהם מדבר אסטון ב-S תמצאו למשל פסקה שלמה על הנמכת מיקומו של המנוע ב-1.9 ס"מ לטובת שיפור מרכז הכובד של המכונית.
בצד היוקרתי תמצאו גימור עור ועץ, רשימת אבזור רחבה עם מאפניינים כמו מושבים מחוממים מלפנים ומאחור, מערכת שמע של חברת באנג ואולפסון (Bang & Olufsen) וגם מטרייה של אסטון מרטין. לצידה נמצאת רשימת תוספות נרחבת, עם אפשרויות כמו גימור סיבי-פחמן (בחוץ, בפנים, או שניהם), שלל סוגי חישוקים (20 אינץ' בעיצובים ובצבעים שונים) ועוד, ועוד.

מה שבאמת חשוב כאן, חוץ מהעיצוב הנאה להחריד ותוספת הכוח למכונית חזקה-גם-ככה – זה האקסקלוסיביות. אסטון מרטין כמעט משפחתית שמתאימה לג'יימס בונד – הדור הבא.
והמחיר? לא מפורסם, וגם לא כזה משנה לנו. הקודמת עלתה באזור ה-200,000 דולר בבסיסה, וה-S צפויה לעלות כמה דולרים יותר. שיווקה של הגרסה החדשה יחל, בכל אופן, כבר בחודש הבא (פברואר).