אינפיניטי Q50
המשפחתית הגדולה והיוקרתית של אינפיניטי, ה-G סדאן, זוכה לדור חדש בתערוכת דטרויט הנושא את השם החדש Q50. מאחר ומדובר במכונית חדשה אתם יכולים להתייחס אליה כאל הדור הראשון של ה-Q50, או כדור החמישי של ה-G. הבחירה נמצאת בידיכם, אם כי סביר להניח שעם הזמן שה-G תיכנס לספרי ההיסטוריה באופן סופי ורובנו נזכור רק את השם החדש. ואם כך, אז הרשו לנו להציג את מלכת המכירות החדשה של אינפיניטי בעולם, שהיא בעלת תפקיד מרכזי בהמשך בניית המותג והמוניטין בארצות שאינן ארצות הברית. מאחר וישראל נמנית בין אותן ארצות (מתוך כ-50 בהן משווקים דגמי אינפיניטי), נוכל גם לספר לכם שה-Q50 החדשה צפויה להגיע אלינו לקראת סוף השנה או בחודשים הראשונים של 2014, לאחר תחילת השיווק שלה בצפון אמריקה הקיץ.

העיצוב של אינפיניטי Q50 החדשה ממשיך להציג את הקווים המזוהים של המותג ושל המכונית היוצאת. זה אומר קווים סולידיים למדי אך נאים (ה-G עדיין נראית טוב על הכביש), כשעיקר המהפכה מתרכז בחזית (וכמובן במה שבפנים). באינפיניטי מציינים השראה ממכוניות הקונספט של החברה שהוצגו בתערוכת ז'נבה לפני 4 שנים (בשם Essence) ובשנה שעברה (Emerg-E) ואנחנו יכולים לזהות מוקדי השראה נוספים כמו מכוניות של חברות אחרות.

אמנם מדובר במכונית חדשה לגמרי (כך אינפיניטי), אך בסיס הגלגלים של ה-Q50 נותר ללא שינוי ביחס לדגם היוצא – 285 ס"מ. היא זוכה לתוספת קטנה של כסנטימטר לאורך עם 478.2 ס"מ סך הכל. היא צמחה בכ-5 ס"מ לרוחב עם 182.4 ס"מ ונשארה כמעט אותו הדבר לגובה עם 144.3 ס"מ.

את ההבדל המהותי ניתן לראות בתא הנוסעים, שזכה לעיצוב חדש לחלוטין, רענן ומודרני יותר. אנשי אינפיניטי גם מדברים על שלל שילובי עור, חומרים רכים ואף גימורי אלומיניום "כמיטב מסורת הסמוראים, המזכירה את טכניקות הצביעה של המאה ה-16".
בקונסולה המרכזית תמצאו שני מסכי מגע נפרדים, הפועלים בסנכרון זה עם זה. כך למשל תוכלו להפעיל את מערכת הניווט מהמסך התחתון, בעוד המפה מוצגת בזה העליון.
אינפיניטי Q50: דור חדש ל-G (וידאו)
צילום: מנהל

מתחת למכסה המנוע נמצאת מהדורה מעודכנת של ה-V6 בנפח 3.7 ליטר, המספק כאן כ-328 כ"ס ("כ-" כדברי אינפיניטי) וכ-37.2 קג"מ ללא ציון סל"ד. כמו כן תוצע גרסת כלאיים המשלבת מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר עם מנוע חשמלי, כאשר בייחד הם מייצרים 354 כ"ס ו-27.5 קג"מ. חשוב לציין שאלו הם הנתונים של הגרסאות האמריקניות, שכן המכונית מוצגת בתערוכת דטרויט, וסביר שישתנו קלות לקראת השיווק באירופה ובאזורים אחרים. בהמשך הדרך צפויים להצטרף גם מנועים נוספים להיצע, כאשר אצלנו שווקה גרסת ה-3.7 ליטר עד כה.
שני המנועים משודכים לתיבת 7 הילוכים אוטומטית, כאשר בשניהם ניתן לבחור בין גרסת הנעה אחורית לגרסת הנעה כפולה.
את נתוני הביצועים, צריכת הדלק ופליטת המזהמים משאירה אינפיניטי לעצמה, נכון לרגע זה.