משרד התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים החל היום (יום ראשון) להנפיק רישיון רכב חדש. סיבת השינוי המרכזית היא רצון המשרד לחסוך נייר כך שבמקום שני דפים נפרדים שאחד מהם מתקפל למעטפה והשני משמש לרישיון וספח לתשלום, עוצב הרישיון מחדש כדף אחד המשמש גם כמעטפה. כיוון שבישראל מונפקים כ-2.6 מיליון רישיונות מדי שנה, מדובר בחיסכון של כ-15 טון נייר בשנה, חיסכון באשפה (כ-75% מרשיונות הרכב מונפקים בהעברות ידיים) וכן עלויות הובלה משלוח אחסון ועוד.

ברשיון הרכב החדש לא נמצא יותר מידע מבעבר, אלא רק שינוי מיקומים, הדגשות ומסגרות של חלק מהפרטים ברשיון. בגב הרשיון נמצא לראשונה הסברים כיצד לעבור את הטסט בהצלחה, מה נדרש לעשות בכל אחד משלבי חידוש הרישיון ודרכי תשלום האגרה והטסט.

לגבי העתיד נמסר כי בימים אלה בוחן משרד התחבורה מעבר לרישיון רכב אלקטרוני. מדובר ברשיון חדשני ומתקדם שיכלול אמצעי זיהוי אלקטרוני כגון ברקוד שיאפשר נגישות לכלל המידע וההיסטוריה של הרכב.