לקסוס LS בגרסת ה-F ספורטאי אפשר היה שלא להתרשם מהשינוי שעבר על ה-LS במתיחת הפנים הגדולה אותה עברה. אנשי לקסוס יסבירו לנו אח"כ, באריכות, שמדובר בשינוי משמעותי ויפרטו כמה אלפי חלקים (כ-3,000) הוחלפו עם השינוי. הם לא מדגישים זאת לחינם, מכיוון שלפי לוח השנה של ה-LS, הם היו אמורים להציג דגם חדש לחלוטין, אבל בינתיים, הם בחרו במתיחת פנים גדולה.

את השינוי הגדול ביותר קל לראות עוד במגרש החניה עם העיצוב המעודכן של לקסוס כפי שפגשנו אותו בדור החדש של ה-GS. זה אומר גריל גדול ומרשים ובעיקר הרבה יותר אגרסיבי מזה של הדור טרום מתיחת הפנים, עם יחידות תאורה מעודכנות. גם מאחור נמצא יחידות תאורה מחודשות. על אף שקל לראות את הדור טרום המתיחה "מתחבא" בעיצוב, השינוי בפועל מאוד מורגש ובהחלט נאה יותר. אולי לא כולם יאהבו את המעבר לקו יותר אגרסיבי, מצד שני ליד רוב מכוניות הפאר, היא עדיין פחות מוחצנת.
לקסוס LS: מבחן דרכים (השקה)
צילום: גיא רוטקופ, יצרן

נכנסים
כמו בכל מכונית פאר מן המניין, גם כאן יש רשימת ג'אדטים שתוכלו להעביר איתה שיחה בארוחת ערב עסקית אם צריך משהו לשבור את הקרח. יש פנסים אקטייבים שיודעים לא לסנוור את הרכב ממול, אבל עדיין לספק עוצמת תאורה חזקה במיוחד (בכבישים חשוכים), שפע של מערכות בטיחות אקטיביות, אבל באופן מעט מוזר אף אחת מהן לא סטנדרטיות. נציין כי מערכת בקרת השיוט האקטיבית שגם תבלום את הרכב עצמאית במצב חירום, כולל התראה, מתיחת חגורות הבטיחות, ועוד. אגב, בארץ השיוט האקטיבי יהיה פעיל עד 40 קמ"ש בגלל בעיות רגולציה על נושא תדרים, ברכבי ההשקה הוא עבד עד לעמידה. בנוסף נמצא מערכת שבודקת את ערנות הנהג בכל רגע וגם כאן יש התראות שונות ומגוונות. ושוב, חבל שהן לא סטנדרטיות, ואין ספק שהן מומלצות.

שעון הזמן מחובר ל-GPS המקורי של הרכב ויכוון את עצמו אם נהגתם בין אזורי זמן שונים. קצת יותר שימושית בארץ היא מערכת מיזוג העונה לשם 'Climate Concierge'. מדובר בבקרת אקלים משוכללת שמאגדת את השליטה בכל האלמנטים הרלבנטיים – מזגן, חימום/מיזוג המושבים וחימום גלגל ההגה. בעזרת 13 חיישנים היא דוגמת את הטמפרטורה ומחליטה עצמאית כיצד לדאוג באופן אופטימלי לאווירה נעימה עבור כל אחד מהנוסעים בנפרד. וזו רק טעימה מרשימת האבזור הארוכה.
לקסוס LS: מבחן דרכים (השקה)
צילום: גיא רוטקופ, יצרן

שינוי גדול נוסף הוא הוספה של גרסת F ספורטיבית להיצע. היא לא מקבלת מנוע מיוחד יותר כמו אצל המתחרים, אבל את כל השאר – כן. זה אומר דיפרנציאל מוגבל החלקה, בלמים מבית ברמבו, מערך מתלים מעודכן עם הנמכה של 10 מ"מ, מושבי ספורט, פגושים מעט יותר אגרסיביים וחישוקים שונים ואפילו קצת יותר סאונד של המנוע בתא הנוסעים ובגרסת העל, ה-600 גם מוטות מייצבים אקטיביים. כמצופה, ה-F מוצעת רק בבסיס הגלגלים הרגיל.

כניסה לתוך תא הנוסעים מפגישה אותנו עם איזור מוכר למי שמכיר טוב את ה-LS הקודמת, אבל בדומה לחוץ, גם בפנים השינויים מורגשים ובעיקר גורמים לתא הנוסעים להיראות טוב מאוד. מה שבולט מייד הוא מסך שגדל משמעותית ל-12.3 אינץ', וכן זה הרבה. הוא כבר איננו מסך מגע, והתפעול של המערכות השונות מתבצע בעזרת עכבר, כמו שפגשנו לראשונה ב-RX. התפעול נוח, אם כי ניסיון העבר הראה שלא כולם אוהבים את שיטת ההפעלה הזו. המרווח טוב בכל המדדים, אבל תנוחת הישיבה הרגישה מעט גבוהה מדי. לטעמי מושב נהג נמוך יותר גם היה מסייע לגבוהים להתרחק קצת מגג השמש, אם כי גם כך לא נוצר מגע. ואם כבר תלונות, אז גם פינת המסך עלולה להיות קצת מוסתרת. כל השאר – כמצופה. עור, עץ, שפע אבזור, הכל חשמלי נוח ונעים. מעבר למושב האחורי מפגיש אותנו עם מרווח אדיר לרגליים, וזה עוד כאשר מדובר בגרסה הרגילה, ולא בזו בעלת בסיס הגלגלים הארוך יותר (תוספת של 12 ס"מ). מכוניות ההשקה היו המאובזרות ביותר, מה שאומר מושבים חשמליים מלפנים ומאחור, מערכת קול מצוינת של מארק לווינסון עם מסך אחורי מאחור (כולל כניסות SD ו-DVD בלו-ריי מאחור).
לקסוס LS: מבחן דרכים (השקה)
צילום: גיא רוטקופ, יצרן

עוד כוח
המנועים עודכנו קלות (מאוד), כך שעדיין מדובר בצמד מנועי V8. ה-460 נעזרת "רק" במנוע הבנזין עם 384 כ"ס ב-6400 סל"ד ו-50.3 קג"מ ב-4100 סל"ד המופקים מ-4,608 סמ"ק. התיבה היא ה-8 הילוכים המוכרת של לקסוס, וההנעה היא אחורית או כפולה (שלא תוצע בארץ). ה-600 מוצעת רק עם הנעה כפולה, ומנוע ה-V8 עם נפח מעט גדול יותר עם 4,969 סמ"ק המספקים 389 כ"ס ב-6400 סל"ד ו-53 קג"מ ב-4000 סל"ד. התיבה היא דמוי רציפה, כמו בעבר. אבל כאן מצטרף גם מנוע חשמלי רב עוצמה עם 221 כ"ס ו-30.6 קג"מ וההספק המשולב עומד על 445 כ"ס. ביצועים? 5.7 למאה ב-LS הנעה אחורית ו-6.1 ב-600, ושתיהן יגיעו למהירות מרבית של 250 קמ"ש, כאשר ה-600 מהירה יותר בתאוצות הביניים. אגב אם תהיתם למה היא לא מהירה יותר גם מעמידה, אז האשמה היא בתוספת המשקל של הסוללות שעומד על כ-300 ק"ג. המנוע ב-460 שקט מאוד, והתיבה עובדת מצוין, ובכלל יחידת הכוח מתאימה מאוד למכונית, אם כי היינו שמחים לקצת צליל של V8, ואולי טיפה יותר מחץ. כמו קודמתה גם ה-600 החדשה יודעת להתנהל על חשמל בלבד במהירות נמוכה ובשקט מופתי. אבל כשצריך היא מרגישה זריזה יותר מהרגע הראשון, ובכלל צוברת קמ"שים בקלות מרשימה. באופן מפתיע, על אף שנהגנו בגרסת ה-F ספורט שאמורה להיות רועשת יותר, הצליל לא מדהים. כמו בהיברידיות אחרות של לקסוס, גם כאן התחושה שהרכב מאוד מהיר, אבל באמת-באמת מהיר במהירות גבוהה.

בכל הקשור לנהיגה, ה-LS מרשימה מיד עם שקט מופתי בנהיגה, כנראה שהמצגת הארוכה בנושאי שיפור השקט הייתה לא לחינם. לקסוס טוענים שהם השקטים בקטגוריה, ובהחלט קל להאמין להם. כאשר המתלים במצב 'נוחות' או 'רגיל', המכונית מאוד נוחה, גם אם הכבישים לא היוו אתגר נוחות גדול. הצד הדינאמי שופר עם מצב ספורט+ חדש במתלים, ואכן היא מרגישה דינאמית יותר מאשר לפני העדכון, גם אם עדיין לא מהנה לנהיגה מהירה באמת. אבל זה יותר ממספיק ל-95% מהרוכשים. לאחוזים הנותרים מציעה לקסוס את ה-F הספורטיבית יותר, ממנה התרשמנו בגרסת ה-600 ההיברידית. חסר לה צליל V8 מורגש שהיה מוסיף, אבל המושבים אוחזים יותר ונאים יותר, והיא בפירוש יותר דינאמית מהגרסה הרגילה עם יכולת גבוה יותר באופן מורגש, אבל עדיין ציפינו ממנה לקצת יותר.
לקסוס LS: מבחן דרכים (השקה)
צילום: גיא רוטקופ, יצרן

למעטים
לקסוס LS המעודכנת עשתה צעד קדימה למכונית בעיקר בכל מה שקשור לנראות, הן מבפנים והן מבחוץ. בשאר המדדים היא הלכה חצי צעד קדימה ונראה שהיא מעט יותר נוחה ומעט יותר שקטנה מהדגם טרום העדכון, שהיה טוב מאוד במדדים האלו בפני עצמו. היא עדיין פחות מוחצנת (גם אם פחות מבעבר), ובעיקר משתדלת להיות מאוד נעימה בכל רגע נתון. כך שאם אתם מהמעטים שמחפשים מכונית פאר, ורוצים שהיא תהיה סוג של ספא על גלגלים, ה-LS המעודכנת היא בהחלט אופציה שכדאי לבדוק.