השנה הייתה מהשנים הקשות יותר לבחירה. אומנם הגיעו לארץ אוסף מכובד ומרשים של מכוניות חדשות, חלקן משובחות ביותר, אך אף לא אחת מהן הצליחה במבט ראשון לפחות, להיות טוענת טבעית לכתר אוטו השנה. הבחירה עוד מסתבכת מאחר והוספנו ל"מגזין עם בנזין", פורטל אינטרנטי של ידע מוטורי, ומרכז ייעוץ לקניית רכב. ככאלו, אנחנו מחפשים יותר ממכונית שרק תרגש אותנו ביכולותיה.
ב'אוטו' של היום, אנו משתדלים בבחירה זו להתחשב בבחירת הראש לפני בחירת הלב, לשמש יותר כשופטים ופחות כאוהדים. מחפשים בנוסף לרגש גם מכונית שיש לה אימפקט על השוק המקומי, מכונית "עם מסר".

אז לאחר שלצוות הבוחר באוטו צרפנו את עיתונאי הרכב הבכירים בישראל, קהל הקוראים של המגזין וגולשי אתר אוטו, שקללנו את קולות העיתונות עם קולות הקהל ביחס של 50:50, והתוצאה לפניכם (כשהחשיפה נערכת במקביל להכרזה הרשמית בוועידת פסגת הרכב 2012).
אוטו השנה 2013 הוא: מאזדה CX-5.

ההתלבטות בין חוויית הנהיגה של התאומות – טויוטה GT86 וסובארו BRZ – מול חוסר ההשפעה המוחלט שלהן על השוק, לבין מגמות השוק שמתבטאות במכוניות האחרות הביאה אותנו בשקלול הקולות של כולם להצביע עבור ה-CX-5 כזוכה בתחרות. בין הנימוקים לבחירה שקלנו את איכותו הכללית, את העובדה שניצח בכל מבחני הדרכים אליהם התייצב (שלא כמו קיה ריו) וגם את העובדה כי המנוע החדש של מאזדה, שאפילו אם אינו מבריק כמנועי הטורבו הקטנים של קונצרן פולקסווגן למשל – מהווה צעד לכיוון הנכון. הוא ללא ספק גרר התעניינות רבה בקרב הלקוחות בישראל, ואנחנו חשנו זאת על בשרנו במחלקת הייעוץ. ה-CX-5, אם כך, הוא גם נציג מגמת המעבר מהמשפחתיות הגדולות לרכבי הפנאי הבינוניים.

סיקור נרחב, כולל הבכירות שלנו בכל קטגוריה, יפורסם בגיליון הקרוב של מגזין אוטו, שייצא לדוכנים בראשית חודש ינואר.