מרצדס E קלאס חדשה
רגע לפני חשיפת ה-S קלאס החדשה מציגה מרצדס עדכון ומתיחת פנים לאחות הקטנה, ה-E קלאס. גולת הכותרת, למעט העיצוב המחודש, היא שילוב של 11 מערכות עזר חדשות או משודרגות שמגיעות מהפיתוח של ספינת הדגל החדשה. זוהי מתיחת פנים ראשונה לדור הנוכחי (W212), שהוצג ב-2009.

מתיחת הפנים לה זכתבה מרצדס E קלאס לא הסיטה אותה ממסורת המראה השמרני. יש לה חזית מעודכנת, שנראית כאילו "נמסה" אל תוך עצמה כאשר צביר הפנסים אוחד לכדי פנס אחד. הפגוש עודכן גם הוא עם מראה מפוסל יותר, ומרצדס מספרת שהמכונית תשווק עם שתי גרסאות לגריל – 'רגיל' בעל שלושה פסים חוצים לרוחב, או 'ספורטיבי' עם שני פסים ולוגו היצרנית במרכז. גם הפגוש האחורי עודכן והפנסים, על אף הצורה הכמעט-זהה, הוחלפו בפנסי LED. גרסת הסטיישן (Estate) זכתה גם היא לטיפול דומה.
פנים המכונית עודכן קלות גם כן, עם תוספת שעון אנלוגי שנועד להוסיף לתחושת היוקרה בין פתחי המיזוג, ושינויים בצבירי הלחצנים שבקונסולה ועל ההגה.
נחשפה: מרצדס E קלאס מעודכנת
צילום: מנהל

מההיבט הטכנולוגי, יישמה כאן מרצדס את הגישה החדשה, Intelligent Drive, עליה שמענו בפרסום על ה-S קלאס החדשה. המצלמה הקדמית, למשל, הממוקמת על הצד האחורי של המראה האחורית, זכתה לעין נוספת וכעת היא מסוגלת לייצר תמונה תלת-מימדית למרחק רב יותר, ובכך לקרוא את הסביבה בצורה טובה ומדויקת יותר. בין המערכות הנוספות שתמצאו כאן – מערכת לשמירה על נתיב הכוללת שליטה חצי-אוטומטית על ההגה ויכולת לעקוב אחרי המכונית שלפנים; מערכת לזיהוי התנגשות ועזרה בבלימה; מערכת לזיהוי סכנת פגיעה מאחור שמפעילה את הבלמים להפחתת הנזק; מערכת להתראה בעת סטייה מנתיב; מערכת עזר לחנייה; וכיסוי של 360 מעלות על-ידי המצלמות, הכולל גם מבט ממעוף הציפור.

בגזרת המנועים החידוש העיקרי הוא הרחבת טכנולוגיית ה-BlueDirect החסכונית גם לתחום המנועים הקטנים יותר. ה-E קלאס החדשה תציע גם מנוע בעל 4 צילינדרים בטכנולוגיה זו. מרצדס לא מספרת עליו רבות, למעט נתוני צריכת הדלק – 17.2 ק"מ לליטר – ופליטת המזהמים – 135 גרם של פחמן דו-חמצני לקילומטר. המנוע יצטרף להיצע הרחב גם ככה של מכונית הסאלון.