ב.מ.וו סדרה 4 קופה קונספט
אחות חדשה למשפחה, ענף חדש לעץ, סדרה חדשה לב.מ.וו. היצרנית הבווארית חושפת לראשונה את גרסת הקופה של הסדרה 3 החדשה – שזוכה לראשונה להפוך לקו דגמים משל עצמה עם השם המחייב: ב.מ.וו סדרה 4. היא מבוססת כמובן על אחותה רבת המורשת, והיא מציגה עיצוב אגרסיבי וספורטיבי יותר וללא ספק מושך. ב.מ.וו קוראת לזה המשכו של תהליך אבולוציוני – כפי שקרה בסדרות 5 ו-6 – וזה אומר שחוץ מגרסה פתוחת-גג שלבטח תוצג בקרוב, נוכל לצפות בעתיד גם לגרסת קופה-4-דלתות כמענה למרצדס CLA הצפויה לראות אור בקרוב גם כן. בהנחה שממסורת לא מתעלמים, סביר שנראה גם גרסת M כוחנית.

בינתיים, על אף ההפרדה בשם, סדרה 4 החדשה חולקת רבות עם סדרה 3. בסיס הגלגלים – 281 ס"מ – נותר זהה, כאשר ה-4 זוכה לתוספת של 2 ס"מ לאורך הכולל – שעומד על 464.1 ס"מ סך הכל. בהתאם למעמד הספורטיבי, היא גם מעט רחבה יותר – 182.6 ס"מ (תוספת של כסנטימטר וחצי) – ונמוכה יותר עם 136.2 ס"מ (לעומת 143 ס"מ). גם המראה הכללי נותר דומה, אם כי ניכר צעד צפוי לכיוון הספורטיבי והאגרסיבי. ה-4 שומרת על הקו העיצובי של אחותה עם גריל ה'כליות' המזוהה ופנסים דומים עד זהים.

הפן הספורטיבי מתבטא בפגושים קדמי ואחורי פעורי פה ומזרימי אוויר, במובן חיובי לחלוטין של הביטוי, קו משוח לחלון האחורי ותוספת חדשה של זימים מאחורי הגלגלים הקדמיים. החישוקים, לפחות בתמונות ועל דגם התצוגה, מגיעים בגודל מכובד של 20 אינץ'.
כאן ראוי לציין שב.מ.וו עדיין מגדירה את הסדרה 4 קופה כקונספט – שעתידו אמנם ידוע אך עדיין ייתכנו פשרות בדרך לפס הייצור. אנחנו כמובן מקווים שלא – הסדרה 4 החדשה נראית מצוין בתמונות ואנחנו מאמינים שאפילו טוב יותר במציאות.
נחשפה: ב.מ.וו סדרה 4 (וידאו)
צילום: מנהל

מבפנים המצב כבר זהה לחלוטין לזה של ב.מ.וו סדרה 3 שהוצגה השנה. עבור דגם התצוגה הלכה היצרנית על מוטיב שופע חום (הצבע יותר מהאווירה) עם הרבה עור וגם קצת עץ. הקונסולה המרכזית נוטה שוב לכיוון הנהג, ככל הנראה ב-7 מעלות כמו בסדרה 3, עם מסך רחב שמקובע לחלקה העליון.

ב.מ.וו לא מפרסמת נתונים טכניים על המכונית, אך ניתן לצפות שהיצע המנועים שלה יהיה דומה עד זהה לזה של הסדרה 3 החדשה. אלו ישודכו לתיבת 8 ההילוכים האוטומטית של היצרנית או לתיבה ידנית בעלת 6 יחסי העברה, שיעבירו את הכוח לגלגלים האחוריים.

סדרה 4 החדשה תוצג לראשונה בתערוכת דטרויט המתקרבת, שתחול בחודש ינואר. גרסת הייצור צפויה להיחשף גם היא בחודשים הקרובים וכבר עכשיו נוכל לספר לכם שהיא צפויה להגיע גם אלינו כבר ברבעון השלישי של 2013.