סבסטיאן פטל בשבת
היום בשעה 18:00 (שעון ישראל) יוזנק במסלול אינטרלגוס (Interlagos) שליד סאו פאולו בברזיל המרוץ המסיים של עונת הפורמולה 1 לשנה זו. זוהי אחת העונות המותחות ביותר שראינו בשנים האחרונות. בסופו של המרוץ יוכתר אלוף העולם החדש כאשר על התואר מתחרים סבסטיאן פטל, נהגה של קבוצת רד בול ואלוף העולם בשנתיים האחרונות, ופרננדו אלונסו שינהג בפרארי.

פטל הגיע לסאו פאולו כאשר הסיכויים לטובתו: מכונית הרד בול נראית מהירה יותר מזו של פרארי במרוצים האחרונים והוא גם מוביל ב-13 נקודות. מקצה הדירוג, שנערך אתמול, אף שיפר את העניינים עבורו. הוא אמנם סיים אותו במקום הרביעי כאשר לואיס המילטון, ג'נסון באטון (שניהם במקלארן) ומארק וובר (רד בול) לפניו, אך אלונסו דורג שמיני. אלונסו, אגב, קודם למקום השביעי לאחר שפסטור מלדונדו נענש בהורדה של עשרה מקומות. אלונסו הגיע למיקום הגבוה בטבלה למרות יכולת בינונית למדי של פרארי העונה, ונהגים בכירים, ובהם ג'נסון באטון, אמרו שלאור הנהיגה המבריקה שלו והעובדה שהצליח למשוך את האיטלקים לתוצאות כאלה, הוא ראוי לאליפות.
פורמולה 1: היום ההכרעה
צילום: מנהל
פרננדו אלונסו באימונים

אבל הטבלה אינה לטובתו. מבחינת פטל, גם מקום רביעי במרוץ יבטיח את האליפות. מקום שביעי יבטיח זאת אם אלונסו לא מנצח או מסיים שני, ומקום תשיעי מספיק לו אם הספרדי מסיים במקום השלישי ומטה. למעשה, אם אלונסו לא מסיים בשלישיה הראשונה הוא יכול לשכוח מהאליפות.
אלונסו זוכה בתואר אם הוא מנצח ופטל ממוקם נמוך ממקום חמישי. אם הוא שני ופטל ממוקם משמיני ומטה או אם הוא שלישי ופטל הוא במקום עשירי ומטה. אכן משימה קשה.

אבל בעונה הזו כבר ראינו את הדברים המוזרים ביותר קורים, וכאשר התחזית מדברת על גשם בזמן המרוץ צפוי לנו בפירוש מותחן מרתק ולא כדאי להיות נביא. זאת במיוחד כאשר המסלול באינטרלגוס כבר היה עד בשנים האחרונות לדרמות גדולות. אלונסו, מכל מקום, מתפלל לגשם, זה הסיכוי הגדול שלו לייצר מהפך.
פורמולה 1: היום ההכרעה
צילום: מנהל
נראה מהיר. סבסטיאן פטל
אליפות העולם לנהגים
1. סבסטיאן פטל – 273 נקודות
2. פרננדו אלונסו – 260 נק'
3. קימי רייקונן – 206 נק'
4. לואיס המילטון – 190 נק'
5. מארק וובר – 167 נק'

אליפות העולם ליצרנים
1. רד בול – 440 נקודות
2. פרארי – 367 נק'
3. מקלארן – 353 נק'
4. לוטוס – 302 נק'
5. מרצדס – 136 נק'