יונדאי סנטה פה
כלמוביל, יבואנית יונדאי, מתחילה בשיווק הסנטה פה החדש אשר נחשף לפני מספר חודשים. ב-2006, כשהושק בארץ הדור הנוכחי של הסנטה פה, הוא היה באותה תקופה הרכב היקר בהיסטוריה של המותג הקוריאני. אבל כיום, הוא נתפס כאחד הכלים שתרמו לשיפור הדימוי שעברה החברה בשנים שמאז.

רכב הפנאי החדש נשען על בסיס גלגלים דומה לזה של הדגם היוצא, אך לפי אנשי החברה מבוסס על פלטפורמה חדשה. מה שברור הוא שפניו החדשות הרבה יותר מודרניות ועכשוויות וכך גם הפנים, שכולל כעת יותר ציוד בטיחותי ויותר אבזור מפנק. כל זאת ברמות מחיר דומות לאלו של הדגם היוצא.
הרכב יוצע בארץ עם מנוע ה-2.4 ליטר הזרקה ישירה החדש שפגשנו לאחרונה בקיה סורנטו ואשר מייצר 192 כ"ס לעומת 174 כ"ס בעבר. כן תוצע יחידת ה-2.2 ליטר דיזל המוכרת של יונדאי (197 כ"ס). לרכב תיבה אוטומטית עם שישה הילוכים (כמו בעבר) והנעה כפולה. לפחות כרגע אין בהיצע גרסת הנעה קדמית שתוכל להוזיל את המחיר לכיוון זה של הסורנטו שעודכן לאחרונה.

יונדאי סנטה פה החדש יוצע בשלוש רמות גימור: 'פרמיום', 'סופרים' ו'עלית'. כולם יכללו 7 כריות אוויר, בקרת אקלים, מערכת שמע עם שליטה מההגה ובלוטות' וחישוקים קלים. מחיר גרסת החמישה מקומות יחל ב-225,000 שקלים בעוד גרסת ה-7 מושבים שתקבל בנוסף ריפוד עור פיצול ושליטה על המיזוג מאחור ומצלמה אחורית, תעלה 238,000 שקלים. הסופרים (250,000 שקלים) תוצע עם גג נפתח פנורמי ותפעול חשמלי למושב הנהג. העלית (265,000) תוצע עם מפתח חכם, מצלמה אחורית עם תצוגה על המראה, פנסי קסנון, ותפעול חשמלי למושב הנוסע.

בכלמוביל מצפים למכור כ-1,000 יחידות בשנת 2013 ובכך להמשיך את קצב המכירות של הרכב הגדול שלהם.