אופל אסטרה ברלינה
חברת שלמה, יבואנית אופל, מתחילה בשיווק גרסת הסדאן של האסטרה שתכונה בארץ ברלינה. כפי שכבר דיווחנו לכם בעבר, מדובר כנראה במכונית החשובה ביותר של אופל מבחינת מכירות בשוק הישראלי, והציפיות מבחינת היבואנית גבוהות במיוחד.
גרסת הסדאן של האסטרה, שנחשפה בתערוכת מוסקבה לפני כחצי שנה, נראית כאילו נתפרה לצרכי השוק המקומי עם אורך של 466 ס"מ (24 ס"מ יותר מדגם הרגיל), תא מטען בנפח 460 ליטר ובסיס גלגלים באורך של 268.5 ס"מ (כמו בגרסת ההאצ'בק). המכונית תוצע עם מנוע ה-1.4 ליטר טורבו המוכר גם מהקרוז שמייצר 140 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים. עימו היא תגיע ל-205 קמ"ש מרביים ותאיץ למאה קמ"ש ב-10.3 שניות (200 קמ"ש ו-10 שניות באסטרה האצ'בק). אופל אסטרה ברלינה שחולקת פלטפורמה גם עם שברולט קרוז, תוכל כעת להתחרות בפלח המשפחתי הכל-כך חשוב בשוק המקומי ותופנה גם לציי הרכב. בעתיד עשויה להגיע גם גרסת ה-1.6 ליטר המוגדשת והחזקה יותר (180 כ"ס).

הברלינה תוצע עם בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע ושליטה מההגה. המחיר של האסטרה ברלינה יעמוד על 125,000 שקלים, מחיר דומה לזה של האסטרה בתצורת ההאצ'בק. עבור מערכת מולטימדיה, עם מצלמה אחורית ובלוטות' תדרשו להוסיף עוד 5,000 שקלים למחיר.