סיטרואן C אליזהאחרי יותר מתריסר שנים ללא מכונית משפחתית סדאנית בשוק הרכב הישראלי, מתכוננת חברת לובינסקי, יבואנית פיג'ו וסיטרואן, למתקפה חזיתית עם שתי מכוניות סדאן שכאילו תוכננו לשוק המקומי.

מדובר כמובן בסיטרואן C אליזה ובפיג'ו 301 אשר תנחתנה בארץ כבר בדצמבר הקרוב. שתי המכוניות שחולקות בסיס משותף נסמכות אמנם על הפלטפורמה הקטנה של פיג'ו-סיטרואן (זו שמשמשת את ה-208 ) אבל עם אורך של 444 ס"מ ובסיס גלגלים של 265 ס"מ, הן מציעות מידות המתאימות לשוק התת-משפחתיות בארץ. שוק הנשלט ע"י יונדאי i25, קיה ריו ואחרות, כאשר בקרוב ינחתו כאן זוג מתמודדות נוספות מבית קונצרן פולקסווגן: סקודה ראפיד (בה נהגנו לפני כשלושה חודשים) וסיאט טולדו (שגם בה נהגנו לאחרונה).

המכוניות הראשונות ינחתו כאן עם מנוע בנפח 1.6 ליטר שמייצר 115 כ"ס. מדובר במנוע שונה מזה שפותח עם ב.מ.וו ואשר משמש את משפחת הדגמים הנוכחית של קונצרן PSA. למעשה, המנוע מבוסס על בלוק וותיק מסדרת ה-TU כאשר יקר יתרונו בעלות הזולה ליצורו. המנוע ישודך לתיבה אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים המוכרת של היצרנית כשבהמשך אמורות להגיע גם גרסאות 1.2 ליטר ידניות.

מבחינת המחיר, המכוניות החדשות ינוע בין 110,000 ל-115,000 שקלים. זה יאפשר למכונית להתחרות גם בזירת התת-משפחתיות וגם מעט מעל. בלובינסקי מצהירים שעם רכב זה הם יחזרו בגדול לתחום הליסינג בו התקשו בשנים האחרונות להיות מספיק זולים עם ה-308 וה-C4. ובהתחשב בכמויות שמגלגלת הגזרה הזו יש להם בפירוש סיבה לשמוח.