עם האליפות מוכרעת, כל שנותר הוא להילחם על ניצחונות, וראלי העפר של איטליה הוא מקום נהדר לנצח בו. סבסטיאן לואב, אלוף העולם, הראה נכונות לבצע בדיוק את זה כשניצח את הסטייג' הראשון של הראלי. אבל רק שני סטייג'ים מאוחר יותר הוא לחץ חזק מדי, פגע באבנים בצד הכביש ושבר את מוט ההיגוי של מכוניתו, מה שהוציא אותו לחלוטין מהתחרות. יארי-מאטי לאטוולה, נהגה הראשי של קבוצת פורד, התרסק בסטייג' הבא ויצא גם הוא מהסיכוי לנקודות. שתי היציאות הללו השאירו את הירבונן וסולברג, מספרי 2 בקבוצות סיטרואן ופורד, להתמודד על הבכורה, והם היו צמודים עד שסולברג התרסק גם הוא בסטייג' 7. משם הוביל הירבונן בבטחה עד לסיום, כשמאחוריו מגוון צעירים כנוביקוב וטאנאק (נהגי M-ספורט פורד, שסיימו שני ושלישי בהתאמה), מאדס אוסטברג הנוהג גם הוא בפיאסטה ובאופן מפתיע גם סבסטיאן אוגייר, המתחרה בקטגוריה הנמוכה יותר עם פאביה S2000.
הניצחון של הירבונן מזכה אותו במקום השני באליפות השנה, כאשר רק המקום השלישי נותר פתוח למאבק בין שלושה – אוסטברג, לאטוולה וסולברג.

דירוג ראלי איטליה:
1. מיקו הירבונן (סיטרואן) – 3:23:54.9 (25 נק')
2. יבגני נוביקוב (M-ספורט פורד) – 1:20.6+ (18 נק')
3. אוט טאנאק (M-ספורט פורד) – 2:21.1+ (15 נק')
4. מאדס אוסטברג (אדאפטה פורד) – 3:42.9+ (12 נק')
5. סבסטיאן אוגייר (סקודה אס2000) – 4:27.5+ (10 נק')
6. כריס אטקינסון (מיני פורטוגל)– 5:22.2+ (8 נק')
7. אנדראס מיקלסן (סקודה אס2000)– 6:12.5+ (6 נק')
8. מרטין פרוקופ (פורד פרטית) – 9:29.3+ (4 נק')

דירוג נהגים אחרי 12 מרוצים:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 244 נק'
2. מיקו הירבונן (סיטרואן) – 198 נק'
3. מאדס אוסטברג (אדאפטה פורד) – 137 נק'
4. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 133 נק'
5. פטר סולברג (פורד) – 124 נק'
6. יבגני נוביקוב (M-ספורט פורד) – 87 נק'
7. טיירי נאוביל (סיטרואן ג'וניור) – 53 נק'
8. אוט טאנאק (M-ספורט פורד) – 52 נק'

דירוג קבוצות אחרי 12 מרוצים:
1. סיטרואן – 413 נק'
2. פורד – 281 נק'
3. M-ספורט פורד – 170 נק'
4. סיטרואן ג'וניור – 72 נק'
5. אדאפטה פורד – 71 נק'
6. קאטאר סיטרואן – 71 נק'