סקודה סיטיגו
חברת סקודה היא הראשונה מבין חטיבות קבוצת פולקסווגן להשיק בארץ את הסיטיגו, מכונית המיני החדשה של הקונצרן אשר נמכרת גם במדי סיאט (מי) ופולקסווגן (אפ). בכך מתחילה ההסתערות של צ'מפיון מוטורס על תחום המיני המקומי שהתחזק מהותית בשנתיים האחרונות.
סקודה סיטיגו תוצע בארץ במרכב בעל חמש דלתות ועם שתי גרסאות ההספק של מנוע ה-1.0 ליטר (שלושה צילינדרים) החדש של הקונצרן. לראשונה 60 כ"ס ולשנייה 75 כ"ס ואת שתיהן ניתן יהיה לקבל בשידוך לתיבה ידנית או לרובוטית (רגילה ולא בכפולת מצמד) עם חמישה הילוכים. הגרסה הידנית תגיע ל-160 קמ"ש (171 קמ"ש בחזקה יותר) ותאיץ למאה ב-14.4 שניות (13.2 שניות). הרובוטית תעשה זאת ב-15.3 שניות או ב-13.9 שניות.
בצ'מפיון מתכוונים להציע את המכונית בשתי רמות גימור ('אמבישין' ו'אלגנס'), כאשר השנייה תשודך רק לגרסה הרובוטית החזקה. הגרסה הבסיסית תגיע עם מערכת שמע מקורית, ותפעול חשמלי לחלונות הקדמיים בלבד. לגרסה המצוידת תפעול חשמלי למראות, דיפון עור להגה, בורר הילוכים ובלם יד, שמשות כהות, מחשב דרך וחישוקים קלים (185/55/15).
היבואנית גם מתכננת להדגיש את הצד הבטיחותי של המכונית כאשר באופן שאינו מקובל בתחום הקטן אך מתאים למכונית עירונית, מצוידת הסיטיגו במערכת למניעת תאונות בעיר. מדובר במערכת מבוססת לייזר אשר במקרה של זיהוי תאונה ודאית במהירות נמוכה מ-30 קמ"ש מזהירה את הנהג ואף בולמת עצמאית את הרכב. עוד מצוידת הסיטיגו ב-4 כריות אוויר (כך היא גם נבחנה במבחני הריסוק של יורו NCAP, וזכתה ל-5 כוכבי בטיחות).
סקודה סיטיגו תעלה 60,000 שקל
צילום: מנהל
אחת ההפתעות בסיטיגו הוא תג המחיר התחרותי לגרסה הבסיסית. זו מציתה את השוק כאשר היא עומדת ברף המחיר הזול בשוק שהציבה סוזוקי אלטו, כלומר 60,000 שקלים. גם המחירים האחרים מוצבים בצורה אגרסיבית מול התחרות: הגרסה הרובוטית תעלה 68,000 שקלים הגרסה והחזקה יותר 65,000 שקלים (73,500 שקלים לרובוטית) או 79,500 לגרסה המצוידת יותר. משלוח ראשון כבר בארץ, אולם הוא הגיע ללא מערכת למניעת תאונות בעיר. דגמים אלה, יוצעו בהנחה של 1,000 שקלים ביחס למקבליהן באותה רמת גימור עם המערכת. מנובמבר, המשלוח הבא, יגיעו כל דגמי הסיטיגו עם המערכת.