סבסטיאן לואב, אלוף העולם בראלי ב-8 השנים האחרונות, עשה זאת שוב – ובפעם האחרונה. תכנון לוח השנה של מירוצי ה-WRC היה פשוט מושלם –לואב הגיע לראלי צרפת כשהוא בעמדה מצוינת להפוך לאלוף בפעם התשיעית בארץ מולדתו, ולהכתיר גם את קבוצתו כאלופה. מעט לפני הראלי הוא הודיע רשמית על פרישתו ממשרה מלאה ב-WRC, ורצונו לעבור בשנה הבאה למסלולי ה-WTCC תחת כנפי סיטרואן. אבל בל נקדים את המאוחר: לניצחון+אליפות בצרפת זכה לואב לראשונה ב-2010, שנה מיוחדת ביותר עבורו, עם הפיכתו לנהג המירוצים המצליח ביותר מעולם, ביחד עם מיכאל שומאכר הגדול. התכנון לא עבד היטב ב-2011, כשמנוע מכוניתו של לואב שבק חיים והוא לא סיים את הראלי – אך כמובן זכה מאוחר יותר באליפות.
השנה, לואב הוביל מהרגע הראשון על האספלט הצרפתי, בדרכו לעבר ניצחון 75 במספר. היחיד שהתקרב לזמנים של האלוף היה יארי-מאטי לאטוולה מקבוצת פורד, אך גם הוא החל להתדרדר מטה לאורך היום השני, עד שהודה בסופו שניצחון הוא מחוץ להישג ידו. אבל לואב לא הרשה לעצמו להירגע. כשהמקום השלישי בראלי נמצא כעת אצל חברו לקבוצה הירבונן – היחיד שעוד יכול לתפוס לו את האליפות – לואב חייב היה להמשיך וללחוץ מלמעלה. ובאותו הזמן, מלמטה, פטר סולברג לחץ על הירבונן, עד שנפל קורבן לתאונה מוטרפת – הוא החליק מהכביש בפנייה שמאלית צרה, נפל לתעלה והמשיך ישר לתוך עשרות גפנים. משם הוא חצה את הכביש במאונך והמשיך דרך הגפנים היישר לתוך עמוד טלפון, שקרס מחוזק הפגיעה ונפל סנטימטרים ספורים מראשו של אחד הצופים (לצפייה בסרטון חפשו Petter Solberg Crash France ביוטיוב).
היום השלישי של התחרות היה הקשה ביותר – עם כמויות רבות של גשם ובעיות ציפה והחלקה למרבית הנהגים. לואב הוריד קצת את הקצב בכדי לא לסכן את הניצחון, וסיים לבסוף כ-15 שניות לפני לאטוולה ו-44 לפני הירבונן. עם 244 נקודות, אף אחד כבר לא יכול להשיג אותו (או את קבוצת סיטרואן, עם 388 נקודות בסך-הכל), אבל הקרב על שני המקומות הנוספים על הפודיום, עדיין פתוח.
ומה באשר לפרישתו של לואב? הוא הבטיח לחזור כבר במירוץ מונטה-קרלו בתחילת העונה, אך יתחרה במספר מצומצם של מירוצים, עד חמישה. מה שככל הנראה מבטיח שלראשונה מזה עשור, מישהו אחר ייזכה בתואר אלוף העולם בראלי לשנת 2013.

דירוג ראלי צרפת:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 3:32:53.0 (25 נק')
2. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – +15.5 (18 נק')
3. מיקו הירבונן (סיטרואן) – 44.1+ (15 נק')
4. טיירי נאוביל (סיטרואן-ג'וניור) – 1:07.3+ (14 נק')
5. מאדס אוסטברג (אדאפטה פורד) – +1:16.4 (11 נק')
6. אוט טאנאק (M-ספורט פורד)– 2:27.9+ (11 נק')
7. יבגני נוביקוב (M-ספורט פורד) – 5:51.6+ (6 נק')
8. כריס אטקינסון (מיני פורטוגל) – 6:42.4+ (4 נק')

דירוג נהגים אחרי 11 מרוצים:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 244 נק'
2. מיקו הירבונן (סיטרואן) – 173 נק'
3. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 131 נק'
4. מאדס אוסטברג (אדאפטה פורד) – 125 נק'
5. פטר סולברג (פורד) – 119 נק'
6. יבגני נוביקוב (M-ספורט פורד) – 69 נק'
7. טיירי נאוביל (סיטרואן ג'וניור) – 52 נק'
8. מרטין פרוקופ (פיאסטה פרטית) – 42 נק'

דירוג קבוצות אחרי 11 מרוצים:
1. סיטרואן – 388 נק'
2. פורד – 259 נק'
3. M-ספורט פורד – 137 נק'
4. סיטרואן ג'וניור – 72 נק'
5. אדאפטה פורד – 71 נק'
6. קאטאר סיטרואן – 63 נק'