מרצדס SLS AMG קופה אלקטריק דרייב
למעשה, מרגע לידתה של ה-SLS המודרנית, קברניטי היצרנית דיברו על גרסה כל-חשמלית למכונית-העל. גרסת האב-טיפוס הראשונה הוצגה בתערוכת פריז הקודמת (2010) עם הבטחה לייצור ב-2012. אז שנת 2012 כמעט וחלפה ומרצדס מגיעה לאותה תערוכה עם SLS חשמלית מוכנה לייצור. היא לא תהיה זמינה השנה, אלא רק בשנה הבאה, אבל לנוכח המראה והנתונים עליהם מיד נספר, אפשר לסלוח על עדכון לוחות הזמנים. זה גם יאפשר לכם להכין את מראש את מנהל הבנק שלכם, כי זה הולך לעלות לכם, והרבה.
היא עונה לשם הארוך 'SLS AMG קופה אלקטריק דרייב' (Electric Drive) ומכאן אפשר להבין שמתישהו גם תגיח לאוויר העולם גרסת רודסטר החשמלית. לא נתעכב על מראה המכונית, שכן הדמיון ל-SLS "הרגילה" מתחיל בעיצוב ונגמר בדלתות השחף. פרט לזה מדובר במכונית שונה לגמרי. מרצדס מגדירה את ה-SLS החשמלית, כרכב ספורט החשמלי החזק ביותר שאי פעם יוצר, וגם כ-SLS החזקה ביותר מעולם. בניגוד לדגם "הרגיל" שמשתמש במנוע בערה פנימית שמניע את הגלגלים האחוריים בלבד, בגרסה החשמלית כל גלגל מקבל מנוע חשמלי משלו. אלה אגב, ממוקמים בסמוך לגלגלים, אך לא בתוך החישוק. ההספק הכולל מגיע ל-740 כ"ס, לעומת 535 כ"ס בגרסת הקונספט מלפני שנתיים או 571 כ"ס ב-SLS הקרובה למקום מגוריכם. נתון המומנט עומד על 101 קג"מ, לעומת 89.7 קג"מ או 66.3 (בגרסת הקונספט או בלוגמת הבנזין הסדרתית). ההספק והמומנט האדירים מספקים כדי לשגר את ה-SLS החשמלית ממצב עמידה ל-100 קמ"ש תוך 3.9 שניות (4.0 שניות בקונספט ו-3.8 שניות בגרסת ה-V8).
את הכוח מקבלים המנועים החשמליים מ-864 תאים של סוללת ליתיום-יון מקוררי נוזל וזמן הטעינה משקע ביתי עומד על 20 שעות. מי מכם שיבקש לחסוך לעצמו זמן יקר, יוכל לרכוש (בתוספת תשלום כמובן) מה שמרצדס מכנה "קופסת חשמל" שתספק חשמל במתח גבוה ותקצץ את משך הטעינה ל-3 שעות בלבד. מהנדסי AMG נעזרו בחבריהם המתכננים את מכונית הפורמולה 1 של מרצדס, כדי לשלב ב-SLS את מערכת ה-KERS שמשתמשת באנרגיה הקינטית שנוצרת בזמן סיבוב הגלגל כדי לייצר חשמל. מערכת זו גם מפיקה חשמל גם להגדלת טווח הנסיעה, וגם לבלימת הרכב. ואם כבר נגענו בבלמים נציין כי ל-SLS דיסקים קרמיים בקוטר נדיב: 402 מ"מ מלפנים, 360 מ"מ מאחור שיינטעו במקום את הצמיגים הדביקים במידות 265/35/R19 מלפנים ו-295/30/R20 מאחור.
מרצדס SLS חשמלית סדרתית (וידאו)
צילום: מנהל
פרט להנעה גם השלדה שונה מזו שתמצאו ב-SLS הרגילה, בין היתר היות וה-SLS הזו כבדה יותר מאחותה הבנזינית (על אף שמרצדס טרם חשפה את משקלה). כדי ליצור מבנה קשיח וחסין יותר לעיוותים, כל אחד מהתאים עטוף במעטפת סיבי פחמן קשיחה ובלתי חדירה (לטענת מרצדס). בכך למעשה, כל מערך הסוללות עטוף במעטפת אלומיניום שמשולבת בשלדה, באזור שבו נהוג למצוא את מיכל הדלק (מאחורי הנוסעים). מלפנים שונו המתלים במטרה לשלב שם מערכת העברת כוח לגלגלים. המתלה החדש יהיה בתצורת עצמות עצה כפולות, עם מוט דחיף (Pushrod) ובולמים המותקנים במאוזן.

כדי לנגוע בכל החושים, AMG פיתחה מערכת שמייצרת צליל מנוע בהתאם לאופי הנסיעה. לדברי מרצדס, הצליל משתנה לא רק בהתאם למהירות, או לתאוצה, אלא גם בהתאם למצב רוחו של הנהג. הרעם אגב, מגיע לאוזני שני הנוסעים דרך מערכת השמע של הרכב, שעושה שימוש ב-11 רמקולים הפזורים בחלל התא.
מרצדס SLS חשמלית סדרתית (וידאו)
צילום: מנהל
שיוקה של המכונית באירופה יחל במהלך 2013 כשתג המחיר המוצמד לשמשתה עומד על 416,500 יורו. מדובר ביותר מפי שתיים מהמחיר של מרצדס SLS AMG הרגילה שעולה בישראל מעט יותר מ-2.2 מיליון שקל. אך להבדיל מאחותה בעלת יחידת ה-V8, זו החשמלית אינה מזהמת כלל.