מקלארן P1 קונספט
חיכינו, קיווינו, רצינו, חלמנו, וזה גם קורה. אבל לא עכשיו. מקלארן חושפת לראשונה קונספט של מכונית-על חדשה שצפויה לאמת את כל השמועות על מחליפת ה-F1 האגדית. בשביל להבטיח שלמות, מקלארן לוקחת את הזמן ומצהירה שרק בשנה הבאה נזכה לראות גרסה מוכנה לייצור, למכונית שתמוצב בראש ההיצע המצומצם של החברה – מעל ה-MP4-12C הלא-צנועה-בכלל. כלומר, היא תטיל צל על האחות הקטנה מהיבטי ביצועים ומחיר. אלו, לצורך העניין, עומדים כבר עכשיו על כ-3 שניות ל-100 קמ"ש עם תג מחיר שמתקרב ל-200,000 ליש"ט.

חוץ מזה, מקלארן מעדיפה בשלב זה לשמור את הקלפים קרוב לחזה. זוהי מכונית שמכוונת גבוה, וכשהם אומרים גבוה, הם מתכוונים הכי גבוה. מקלארן מצהירה שהיא רוצה לייצר את המכונית הכי מתגמלת לנהג על מסלול. היא גם רואה לנכון לגדוע חלום אחד באיבו ואומרת – אנחנו לא מנסים לייצר את המכונית הסדרתית הכי מהירה בעולם, אלא את המכונית הכי טובה שיש. הסרטון, אגב, הוא מקדימון שפרסמה היצרנית בשבוע שעבר שלא ממש מראה את המכונית, אבל עדיין יפה מספיק בשביל אזכור.

מקלארן P1 קונספט היא ככל הנראה קדימון לממשיכת דרכה של מכונית-העל האגדית שאחראית להרבה מהמוניטין החיובי של החברה – מקלארן F1. כשזו הוצגה בתחילת שנות ה-90' היא הפכה באופן כמעט מיידי לאחת המכוניות הכי נחשקות ומחוזרות בעולם. היא החזיקה בשיא המהירות המירבית למכונית סדרתית במשך שנים רבות (עד להגעתה של בוגאטי ויירון, יותר מעשור מאוחר יותר) והפכה ל'אינסטנט קלאסיק' כשפחות מ-20 שנה לאחר הייצור, נמכרות המכוניות בסכומים של פי 4 ממחירן המקורי.

ה-P1 תוצג לראשונה בפריז, אז גם ככל הנראה נדע עליה יותר. כאמור ייצורה של הגרסה הסדרתית מתוכנן לשנה הבאה, ואנחנו מקווים שכמה שיותר מהר (ומכינים את הארנקים. הרבה ארנקים).