גילוי נאות. תערוכת פריז היא החביבה עלי מבין כל האירועים הדומים שנערכים בעולם. נו טוב, זה לא ממש מפתיע, הרי קשה שלא לאהוב תערוכה שנערכת בעיר המלכותית הזו ובייחוד בתקופה יפה שכזו. זה מבטיח שלנו, כתבי הרכב, יכולים להיות חיים מעניינים ומהנים גם אחרי יום של כיתות רגליים בתערוכה שגדלה משנה לשנה. השיק הפריזאי גם מבטיח שהתערוכה הזו תלבש מדים חגיגיים לתערוכה. והבגדים האלה גולשים לא פעם לרחובות הראשיים ובייחוד לשדרת האליזה המהודרת עם אולמות התצוגה המוטוריים המרהיבים שבהם שבוודאי ילבשו חג.

מעניין
לצרפתים יש דרך קצת שונה לבלות את תקופת החגים שלנו – במקום לבלות בפקקי תנועה בדרך לצפון (לא שחסרים להם משלהם) הם מעדיפים להגיע לתערוכת הרכב שנערכת פעם בשנתיים באולמות הגדולים שבפורט וורסאי ממש מעל כביש הטבעת שמקיף את פריז. לפי דוברי התערוכה, עם מליון ו-265,000 מבקרים ב-2010 זו תערוכת הרכב הפופולרית ביותר בעולם.
התערוכה שצמחה בשנים האחרונות כבר אינה קטנה כמו פעם ועדיין, למרות שהיא גדולה בהרבה מז'נבה ודורשת הליכה, עדיין ניתן להספיק לראות את כולה ביום באופן ממצה למדי.

ופריז, כדרכן של תערוכות חשובות, היא תמיד מעניינת בכלל ועבור השוק הישראלי בפרט. מה אפשר לומר על תערוכה בה תיחשף מחליפת הגולף הכל-כך חשובה לקונצרן פולקסווגן, מחליפת מאזדה 6 (בתצורת סטיישן) שמבשרת על דרך חדשה, מכונית ההנעה הקדמית הראשונה של ב.מ.וו, רנו קליאו חדשה שחוגגת שינוי כיוון או יגואר שמסמנת שציפורני החתול שוב מושחזות. וזה באמת רק קצה הציפורן.
צילום: מנהל
מקלארן P1 קונספט

גם לקטנים
אם החלטתם להגיע לפורט וורסאי, וזה בהחלט מומלץ, אל תשכחו להקדיש זמן לתצוגה הקלאסית המסורתית (אולם 8) שהינה תמיד מהנה. הפעם הנושא הוא מכוניות ופרסום עם תערוכה שנעה עד המכוניות הראשונות של סוף המאה ה-19. כדאי תמיד לבקר באולם המוקדש למכוניות המיקרו הצרפתיות האזוטריות (אולם 3) או לבחון את התצוגה מעניינת של מכוניות משומשות למכירה. שימו לב גם לביתני השיפורים והדגמים שיעניין את האספנים שביניכם. באופן טבעי פריז כוללת הדגמות של כלי שטח בהם אתם גם יכולים להשתתף כנוסעים ויש אפילו מסלול קרטינג מהנה (באולם 2 למטה) עם מכוניות חשמליות ושקטות. נוער מגיל 14 ל-16 יוכל לעבור הכנה קצרה לנהיגה אחראית לקראת קבלת הרשיון. גם לילדים יש מה לעשות בפאריז עם פינת משחקים מוטורית.

איפה
ההגעה לתערוכה באמצעות המטרו קלה ומומלצת, לקראת קצהו של קו 12 (תחנת פורט-וורסאי) או תחנת באלארד בקו 8. ניתן להגיע גם בקווי האוטובוס 39 ו-80. מחיר הכניסה- 13 יורו למבוגר ו-7 יורו לילד מגיל 10 (מתחת לגיל 10 הכניסה חינם). התערוכה פתוחה לקהל בין ה-29.9 – ועד ל-14.10 ושעות הפתיחה הן בין 10:00 ל-20:00. ב-4, ב-5, ב-11 ו-12 לחודש תינעל התערוכה ב-22:00. כמובן שיש שפע מלונות סביב התערוכה במגוון מחירים, אבל לטעמינו עדיף להניח את הראש ברבעים היותר מעניינים וחיים של העיר ולהשתמש במטרו. וכאמור בפריז תמיד שווה לעבור גם אם התכוננתם לנסוע למקום אחר.
ראיונות בלעדיים עם בכירי התעשיה בעולם:
ב.מ.וו – האחראי על פלטפורמת ההנעה הקדמית מצהיר: "12 מכוניות הנעה קדמית בדרך"
יגואר – מספר שתיים בפירמידת העיצוב מספר על התוכניות הגרנדיוזיות של המותג
מאזדה – האחראי על פיתוח ה-6 החדשה "מקבלים השראה מהגרמניות"
סיאט – ראש מחלקת העיצוב מחפש יותר אמוציות ומקבל השראה ממכוניות של פיאט
סיטרואן – ראש מחלקת העיצוב מספר על סדרת ה-DS ועל השלמת אסטרטגית המותג
פולקסווגן – ראיון עם מעצב הגולף החדשה: רוצים לשנות אבל לא לשנות
פיג'ו – ראש מחלקת העיצוב מבקש ליצוק כריזמה ואישיות לדגמי החברה
קאדילק – ראיון עם מעצב אופל אדם, שעבר לראש קאדילק, על קאדילק
רנו – ראש פרויקט הקליאו מספר על השינויים הגדולים בתפיסה של הקליאו ספורט
שברולט – ראש מחלקת העיצוב רוצה להחזיר למותג את תהילת העבר
תערוכת פריז 2012 – כל החשיפות והחידושים:
א אודי A3 ספורטבק חדשה – עוד מקום לנוסעים ולמטען
אודי S3 חדשה – 300 כ"ס אצלנו במרץ 2013
אודי קרוסליין קופה קונספט – קדימון לעתיד ה-Q (כולל וידאו)
אופל אדם – העירונית החדשה אצלנו ב-2013 (כולל וידאו)
אקסגון פורטיב e-GT קונספט – אקזוטיקה חשמלית מצרפת (כולל וידאו)

ב ב.מ.וו אקטיב טורר קונספט – לראשונה ב.מ.וו עם הנעה קדמית

ה הונדה CR-V – הגרסה האירופאית של רכב הפנאי
ו וולוו V40 קרוס קאנטרי – ממשיך דרכו של ה-V70 קרוס קאנטרי
צילום: מנהל
מאזדה 6 סטיישן
ט טויוטה אוריס – דור שני למשפחתית הקומפקטית
טויוטה אוריס טורינג ספורטס – תצורת סטיישן למשפחת אוריס/קורולה (כולל וידאו)
טויוטה ורסו – עדכון קוסמטי
י יגואר XJ פלאג-אין היבריד קונספט – הפחתה של 70% בזיהום ללא פגיעה בביצועים
יגואר F-טייפ – יורשת מודרנית ל-E טייפ שתמוצב מול 911 (כולל וידאו) (פרטים ראשונים)
יונדאי i30 בגרסת שלוש דלתות – מראה ספורטיבי יותר למשפחתית החדשה
ל לנד רובר ריינג' רובר חדש – המלך מת. יחי המלך החדש
לנד רובר פרילנדר – מתיחת פנים קלה, מנוע חדש, תוספות לאבזור ועוד
לקסוס LS חדשה – פרמיום יפני
לקסוס LF-CC קונספט – מכונית קופה 2+2 המבשרת על פני ה-IS החדשים
מ מאזדה 6 סטיישן – אצלנו יחד עם גרסת הסדאן עוד השנה
מקלארן P1 קונספט – ה-F1 הבאה (טרום חשיפה) (כולל וידאו)
מיני פייסמן – מיני פותחת קטגוריה חדשה: שטח-קופה יוקרתי (כולל וידאו)
מרצדס SLS AMG קופה אלקטריק דרייב – מכונית ספורט כל-חשמלית (כולל וידאו)
צילום: מנהל
פורשה אוניקס קונספט
נ ניסאן טרה קונספט – רכב פנאי קטן

ס סאנגיונג e-XIV קונספט – קרוסאובר קטן וחשמלי
סוזוקי S-קרוס קונספט – גם סוזוקי רוצה ג'וק (איור)
סיאט לאון חדשה – אצלנו באמצע 2013
סיטרואן DS3 קבריו' – גרסה פתוחת גג של הסופרמיני הקטנה
סמארט פורסטארס קונספט – רואים כוכבים (כולל וידאו)
סקודה ראפיד – סקודה חוזרת לקטגוריית התת-משפחתיות. אצלנו בתחילת 2013 (נהיגה ראשונה בראפיד החדשה)
פ פולקסווגן גולף חדשה – דור שביעי וחדש לחלוטין. אצלנו בסוף שנה זו
פולקסווגן גולף GTI קונספט – אל תתנו להגדרה לבלבל אתכם, זו גולף GTI החדשה
פורד פיאסטה – עדכון קוסמטי לצד שידרוג באבזור
פורשה 911 הנעה כפולה – משפחת ה-911 החדשה מתרחבת
פורשה קאיין S דיזל – הדיזל הכי חזק של פורשה
פורשה פאנאמרה ספורט טוריסמו קונספט – משפחת הפאנאמרה מתרחבת (כולל וידאו)
פיאט פנדה 4x4 – קטנה וקשוחה
פיג'ו אוניקס קונספט – אם פיג'ו הייתה מייצרת מכונית-על, ככה היינו רוצים שהיא תראה
פיג'ו RCZ – עדכון קוסמטי לקופה הספורטיבית (כולל וידאו)
פיג'ו RCZ R קונספט – 260 כ"ס ממנוע 1.6 ליטר (כולל וידאו)
פיג'ו 2008 קונספט – צעד נוסף בדרך לתחרות עם הג'וק
צילום: מנהל
פולקסווגן גולפ GTI קונספט
ק קיה סורנטו – דור חדש לרכב הפנאי. אצלנו עוד השנה
קיה קארנס – דור שני למוביל הנוסעים של קיה (איור)
קיה פרו-סיד – דור חדש לגרסת 3 הדלתות של הסיד

ר רנו קליאו – דור חדש. אצלנו ב-2013 (תמונות ריגול)
רנו קליאו ספורט – אין תיבה ידנית, יש עוד דלתות (כולל וידאו)
רנו קליאו סטיישן – אצלנו במחצית הראשונה של 2013

ש שברולט טראקס – אצלנו באמצע 2013