ראלי בריטניה: לאטוולה חוזר לכושר - אוטו

ראלי בריטניה: לאטוולה חוזר לכושר

הנחמה הקטנה של פורד – הניצחון המשכנע של לאטוולה – לא משנה את חישוב הנקודות הפשוט שמציב את אלוף העולם קרוב-קרוב לתואר נוסף

ראלי בריטניה, או בשמו השני – ראלי ויילס – התקיים במשך שנים בסביבות נובמבר-דצמבר, כאשר הוא מתפקד בתור הראלי המסיים עבור אליפות העולם. השנה, לראשונה מזה זמן רב, הוא התקיים בשלהי הקיץ הבריטי, לעיתים אף עם שמש חמימה בתור גיבוי. מארגני הראלי עשו עבודה מצוינת בהחלקת שבילי העפר והכנת הקרקע עבור צמיגי מכוניות הראלי, והנהגים ידעו כי לפניהם ניצב ככל הנראה הראלי הבריטי המהיר ביותר מעולם.
יארי-מאטי לאטוולה, נהגה הראשי של קבוצת פורד, ידע יותר מכולם עד כמה חשוב הראלי הזה עבורו. עם שלושה מרוצים נוספים בלבד בלוח השנה, שניים מהם על אספלט, זוהי אולי ההזדמנות האחרונה עבורו להוכיח מה הוא שווה, לאחר סדרת כשלונות ארוכה העונה וכבר ללא סיכוי לגביע האליפות. ויילס 2011 היה לניצחונו היחיד באותה עונה, והשנה אין לו שום סיבה להנמיך ציפיות.
בבריטניה כמו בבריטניה, גם בקיץ יורד גשם והסטייג' הראשון התנהל בתנאים לחים מעט – שהתאימו בדיוק לנהיגתו של פטר סולברג, עמיתו לקבוצה של לאטוולה. הוא ניצח בשני הסטייג'ים הראשונים וצבר הובלה קטנה, שנעלמה במהירות עם ניצחונותיו של לאטוולה בארבעת הסטייג'ים הבאים. הפיאסטות היו כנראה כל-כך מהירות בתנאים החלקלקים שאפילו לואב נשמע כמעט מיואש כשאמר ש"בלתי אפשרי להתחרות בהם". ובכל זאת, ביום השני הוא החל במתקפה בכדי לתפוס את סולברג, ואף עשה זאת באמצע היום השלישי לתחרות. הדרמה הגדולה, כך מסתבר, לא הייתה בקדמת הבמה – שם הוביל לאטוולה בבטחה – אלא בקרב לואב-סולברג, שהגיע לשיאו בכניסה לפאואר-סטייג' המסיים, עם 0.1 שניות המפרידות בין השניים, לטובת אלוף העולם.
את הפאואר-סטייג' ניצח דווקא מיקו הירבונן, שלא הרשים במיוחד לאורך הראלי וסיים אותו במקום החמישי (אבל עם 3 נקודות בונוס). שני הגיע לואב, חותם את המקום השני על הפודיום, 0.9 שניות לפני סולברג וכמעט חצי דקה אחרי לאטוולה. אל המקום הרביעי התברג מאדס אוסטברג הצעיר, לאחר שכמעט פרש בתחילת היום השלישי עקב חוסר כוח במנוע.
כעת מוביל לואב ב-61 נקודות בדירוג, מה שיאפשר לו (ולסיטרואן) לסגור אליפות כבר במרוץ הבא, בצרפת מולדתם, ב-4-7 באוקטובר.

דירוג ראלי בריטניה:
1. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 3:03:40.3 (26 נק')
2. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 27.8+ (20 נק')
3. פטר סולברג (פורד) – 28.7+ (15 נק')
4. מאדס אוסטברג (אדאפטה פורד) – 1:10.6+ (12 נק')
5. מיקו הירבונן (סיטרואן) – 1:29.5+ (13 נק')
6. יבגני נוביקוב (M-ספורט פורד) – 3:37.0+ (8 נק')
7. טיירי נאוביל (סיטרואן-ג'וניור) – 4:11.9+ (6 נק')
8. מתיו וילסון (M-ספורט פורד) – 6:00.4+ (5 נק')

דירוג נהגים אחרי 10 מרוצים:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 219 נק'
2. מיקו הירבונן (סיטרואן) – 158 נק'
3. פטר סולברג (פורד) – 119 נק'
4. מאדס אוסטברג (אדאפטה פורד) – 114 נק'
5. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 113 נק'
6. יבגני נוביקוב (M-ספורט פורד) – 63 נק'
7. מרטין פרוקופ (פיאסטה פרטית) – 40 נק'
8. טיירי נאוביל (סיטרואן ג'וניור) – 38 נק'

דירוג קבוצות אחרי 10 מרוצים:
1. סיטרואן – 348 נק'
2. פורד – 237 נק'
3. M-ספורט פורד – 123 נק'
4. קאטאר סיטרואן – 63 נק'
5. אדאפטה פורד – 61 נק'
6. סיטרואן ג'וניור – 60 נק'
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות