זהו. יום אחרון לראלי מרתון הבלקן 2012. כבר בתדריך של אתמול בערב, התבשרנו על ביטול הסטייג' הראשון בשל תנאי מזג האוויר שהפכו לפתע, לנגד עינינו ממש, משמשיים ונעימים לקודרים וסוערים. כבר לפני חצות נפתחו ארובות השמיים וגשם עז ניתך על חבורתנו שניסתה להירדם באוהלים במגרש חנייה נידח בעיירה קוניטסה. כמויות המים שנשפכו מהשמיים העלו ספק גדול באם יתקיים גם הסטייג' השני, בשל הבוץ הרב, הנחלים שהחלו לזרום בשצף קצף ומפולות הסלעים שהן חלק בלתי נפרד מכל אירוע גשם פתאומי כאן.
בבוקר, התייצבו כל המתחרים בנקודת הזינוק. צוות פוינטר, המנצח הגדול של אתמול, והצוות הבולגרי טריאנוב ומרינקוב, מס' 302 בטויוטה לנדקרוזר זינקו אחריהם. הבא בתור לזינוק היה צוות אראן, אולם שניה לפני שרועי שיחרר קלאץ' נחתה ההודעה הרשמית – הסטייג' מבוטל. אבל לא הייתה שום דרך להעביר לשני הצוותים של קטגוריית T1 את ההודעה הזו, והם המשיכו להיאבק ביניהם לאורך הסטייג'. אצל צוות פוינטר, יום קשה כמו זה הוא כמו לחם – רק גורם להם להינות יותר. למרות הגשם הסוחף והשמשה הקדמית המכוסה באדים והעובדה שהלל לא רואה בעצם שום דבר, הם עברו את כל הסטייג' במהירות שיא ללא אף טעות ניווט, והצליחו להתגבר על מעבר מים סלעי ומסוכן שאפילו הבולגרי טריאנוב, פלאח מסוקס, השתפן למראהו, עשה אחורה פנה ופרש מהסטייג'. רק עבור זה היה צריך להעניק לצוות פוינטר את הניצחון בסטייג' ואת הראלי כולו בעצם, על מגש של כסף – אבל המארגנים חשבו אחרת. מבחינתם סטייג' מבוטל הוא מבוטל. נקודה. סוף. אין עבורו ניקוד, והזמנים שנמדדו בו לא נחשבים וזהו. בלי ויכוחים. ככה זה בראלי, ובאמת שאין טעם להעכיר את האווירה הכל כך שמחה וחברית בה התנהל הראלי הזה.
לקראת צהריים הגענו לעיר איגומניטסה שעל חוף הים היוני, מול האי קורפו. זו עיר נמל וקיט יוונית טיפוסית, עם טיילת, בתי מלון פשוטים ומסעדות לתיירים שמציעות כולן את אותו תפריט שטאנץ – גירו (שווארמה) עם צ'יפס, סלט יווני ודגים. לא ממש רע, באמת. ניסינו. במיוחד עם כוס אוזו ליד.
הגשם לא חדל לרגע, ממולנו החלו לתלות את הדגלים לקראת טקס הסיום שאמרו להתקיים בערב. אחד אחד הגיעו האופנוענים לרחבה, ורק רז והלל התעכבו משום מה. אנחנו היינו בטוחים שהם תקועים בשטח חס וחלילה, אבל ניצן שהיה בקשר עם החמ"ל של איריס (אשתו של הלל) שעוקבת אחרי צוות פוינטר אונליין באמצעות אתר הראלי, הודיע שהם כבר מחוץ לסטייג' ובדרך אלינו. כמה שעות אחר כך, טקס שמח ומכובד, עם גביעים עבור זכיה במקום השני בקטגוריית T1 לצוות פוינטר, ובמקום הראשון בקטגוריית T2 לצוות אראן. דגל ישראל מתנופף, נאום ברכה ותודה קצר אך מכובד עד מאוד של רז, זיכה אותו ואת ציוותו בהרבה מחיאות כפיים. האווירה השמחה מהולה בהרבה מאוד הקלה – הם עשו את זה! צוות פוינטר וצוות אראן עברו את ראלי הבלקן, הגיעו עד לסיום ועלו לפודיום. הנשמות הטובות בוודאי יגידו שזה ראלי קטן, מקומי, חסר חשיבות, שמספר המשתתפים המועט לא מצדיק את המאמץ וההשקעה בלה בלה בלה. ואני אומר לכם כי גם אחרי שבוע ויומיים בשבילי הבלקן, כאן באיגומניטסה, כולי עדיין נרגש מהחוויות. זהו ראלי קשה ביותר, מהאינטנסיביים והתובעניים שיש, ולסיים אותו בשלום ובחתיכה אחת, זהו הישג גדול. לעמוד בו על הפודיום? זה כבר כבוד. כבוד גדול. לצוות פוינטר ולצוות אראן מגיע הכבוד הזה בזכות, לא בחסד.
תם ונשלם ראלי מרתון הבלקן 2012, עכשיו נשאר רק לארוז את התיקים ואת החוויות, ולצאת מוקדם בבוקר לנסיעת כביש ארוכה מאיגומניטסה עד לנמל פיראוס, בו המכוניות יוכנסו למכולות ויועמסו על האוניה בדרכן הביתה, לישראל. אגב, בדומה לחזרתם של רז והלל מראלי דקאר 2012, מתארגנת קבוצה אשר תמתין למשלחת בעת הנחיתה בשדה התעופה בן גוריון. המשלחת חוזרת בלילה שבין שבת לראשון: טיסה מס' A3 928 מאתונה אשר צפויה לנחות בארץ ב-00:30 (16/9/2012).
ראלי מרתון הבלקן 2012 תוצאות סופיות:
קטגוריית GPS:
1. קולב קראסימיר (בולגריה), טרקטורון הונדה – 24 שעות, 27 דקות, 4 שניות
2. ג'ירי וסאטקו (צ'כיה), טרקטורון קאן-אם רנגייד 1000 – 25 שעות, 50 דקות, 54 שניות
3. לוק מישליס (צרפת), אופנוע הונדה XR – 29 שעות, 28 דקות, 39 שניות
אופנועים M1:
1. האנו ואן ברגייג'ק (הולנד), ק.ט.מ – 22 שעות, 19 דקות, 45 שניות
2. סטפן רוזנר (אוסטריה), 23 שעות, 28 דקות, 42 שניות
3. פוליטימי קיריאקופולו (יוון), הוסאברג 450 – 26 שעות, 51 דקות, 37 שניות
אופנועים M2:
1. מרטין פונטין (בלגיה), 22 שעות, 44 דקות
2. בון גרבן (הולנד), 22 שעות, 44 דקות, 28 שניות
3. סטפאנו טורצ'י (איטליה), 24 שעות, 48 דקות, 45 שניות
מכוניות T1:
1. טריאנוב/מרינקוב (בולגריה), טויוטה לנדקרוזר – 21 שעות, 51 דקות, 29 שניות
2. רז היימן/הלל סגל (ישראל), הצוללת הצהובה – 22 שעות, 37 דקות, 42 שניות
מכוניות T2:
1. רועי שפירא/איתי מולדבסקי (ישראל), פאג'רו – 27 שעות, 54 דקות, 21 שניות
2. פריק/האסלברוק (גרמניה), טויוטה פראדו – 61 שעות, 49 דקות, 58 שניות