המילטון בראש
לואיס המילטון ניצח בגרנד פרי האיטלקי במסלול האגדי והמהיר של מונזה אחרי שהוביל מפתיחת המרוץ ועד לסיומו. עבור המילטון, שהיה המהיר בהקפות הדירוג, היה זה מרוץ כמעט רגוע אבל מאחוריו היו שפע דרמות. זה החל כבר בהקפות הדירוג כאשר פרננדו אלונסו בפרארי, שהיה המהיר רוב הזמן, סבל מתקלה במקצה המכריע וסיים אותו עשירי.

המילטון זינק מצוין וכך גם פליפה מאסה בפרארי השנייה, שהפתיע והצליח לעבור את המקלארן של ג'נסון באטון לעלות למקום השני. מאחור החל אלונסו מזנב במתחרים, עד שמצא עצמו נלחם על המקום הרביעי עם סבסטיאן פטל ברד בול. אבל זה כנראה לא היה סוף השבוע שברד בול ירצו לזכור. פטל נענש בכניסה לרחבת הטיפולים אחרי תמרון התגוננות גבולי מול אלונסו. אם לא די בכך בהמשך הוא נאלץ לפרוש בגלל תקלה טכנית כאשר דקות ספורות לאחר מכן, ממש לקראת הסיום, פרש גם חברו לקבוצה מארק וובר. גם במלקארן היו דרמות: באטון היה במרוץ מצוין והצליח לעקוף את מאסה ולחזור למקום השני רק כדי לפרוש בגלל תקלה במערכת הדלק. מאסה חזר למקום השני אך לא לזמן רב. הוא נאלץ לוותר עליו לאלונסו אחרי הוראות קבוצתיות.

אבל בין כל הדרמות האלה, גיבור המרוץ היה צ'יקו פרז בסאובר שהימר על החלפת צמיגים מאוחרת. על צמיגים רכים ומהירים יותר הוא צמצם בעקביות את הפער ועבר את מאסה ואחרי כן את אלונסו כדי לכבוש את המקום השני. בשלבי הסיום היה נהג הסאובר מהיר בשנייה להקפה מהמכונית של המילטון, אך לא היה לו מספיק זמן להדביקו. בהחלט הפתעה גדולה עבור מי שזינק מהמקום ה-11. גם מיכאל שומאכר הציג יכולת קרבית עם שפע הקפות שהביאו אותו (למרות שתי החלפות צמיגים) למקום השישי לפני רוזברג במרצדס השנייה, פול דירסטה (פורס אינדיאה), קאמוי קוביאשי (סאובר), וברונו סנה (וויליאמס).
פורמולה 1: המילטון מנצח באיטליה
צילום: מנהל
היה גם מזה. מכונית הטורו-רוסו של ז'אן-אריק וורן

מבחינת אלונסו היה זה הישג נאה שכן פרישת צמד מכוניות הרד בול הביאה להגדלת יתרונו בצמרת. מה שברור הוא שגם המילטון, שעם ניצחון שלישי טיפס למקום השני, חוזר למרוץ על התואר.

גרנד פרי איטליה:
1. לואיס המילטון – מקלארן
2. סרג'יו פרז – סאובר
3. פרננדו אלונסו – פרארי
4. פיליפה מאסה – פרארי
5. קימי רייקונן – לוטוס
6. מיכאל שומאכר – מרצדס
7. ניקו רוזברג – מרצדס
8. פול דירסטה – פורס אינדיאה
9. קאמוי קוביאשי – סאובר
10. ברונו סנה – וויליאמס

אליפות העולם לנהגים:
1. פרננדו אלונסו – 179 נקודות
2. לואיס המילטון – 142 נק'
3. קימי רייקונן – 141 נק'
4. סבסטיאן פטל – 140 נק'
5. מארק וובר – 132 נק'

אליפות העולם ליצרנים:
1. רד בול – 272 נקודות
2. מקלארן – 243 נק'
3. פרארי – 226 נק'
4. לוטוס – 217 נק'
5. מרצדס – 126 נק'