מחלקת הייעוץ שלנו מבצעת מאות שיחות מדי יום. כל שיחה ממוקדת בהתאם לדרישת המתקשר, אך יש מספר פרמטרים בסיסיים שמתאימים לכולם ללא הבדלי דת גזע ומין. במדור זה נציג לכם פרמטרים אלה גם כדי שתהיו ממוקדים יותר בשיחות וגם כדי שהשירות שלנו יהיה יעיל יותר. הפעם נעסוק בתפיסה המוטעית לגבי משפחתיות האצ'בק. יותר מדי ישראלים, למשל, טועים לחשוב שפולקסווגן גולף מתחרה עם מאזדה 2 או פיג'ו 206, ושפורד פיאסטה ומאזדה 3 האצ'בק הן באותו הגודל.

גרסה "גדולה" וגרסה "קטנה": משפחתית קומפקטית חמש דלתות

גרסאות ההאצ'בק (חמש דלתות) של המשפחתיות הקומפקטיות המקובלות יוצרות קושי ויזואלי אצל חלק ניכר מרוכשי הרכב, שטועים לחשוב שמדובר במכונית קטנה מכפי שהיא. זאת, למרות שבחלל הפנימי ובמשקל העצמי הן כמעט זהות לגרסאות הסדאן. למה זה קורה? כי אין להן "ישבן".
מילה של יועץ: כמה קטן זה האצ'בק?
צילום: מנהל

והבלאגן במחלקת הייעוץ חוגג: לא אחת אנחנו מקבלים בקשות להשוואות משונות בין משפחתיות קומפקטיות כמו מאזדה 3 האצ'בק, פולקסווגן גולף ויונדאי i30 לבין מכוניות סופרמיני כמו מאזדה 2, פולקסווגן פולו וסוזוקי סוויפט. את ההבדלים בין משפחתיות למכוניות קטנות אנחנו מניחים שאתם מכירים, אבל לכבוד אלו שלא הנה כמה דוגמאות שינפצו את התפיסה השגויה:
יונדאי i30 מול פיג'ו 208: ה-i30 ארוכה ב-34 ס"מ, רחבה ב-4 ס"מ, בסיס הגלגלים שלה ארוך יותר ב-11 ס"מ והיא גם שוקלת 160 ק"ג יותר מה-208 הקטנה.
פולקסווגן גולף מול מאזדה 2: הגולף ארוכה ב-30 ס"מ, רחבה ב-8.5 ס"מ, בסיס הגלגלים שלה ארוך יותר ב-9 ס"מ והיא שוקלת 260 קילו יותר מה-2 הקטנה.
אופל אסטרה מול סוזוקי SX4 האצ'בק: האסטרה ארוכה יותר בכ-30 ס"מ, רחבה ב-8.5 ס"מ, בסיס הגלגלים שלה ארוך יותר ב-18.5 ס"מ והיא שוקלת 170 ק"ג יותר מה-SX4.
מאזדה 3 האצ'בק מול פולקסווגן פולו: מאזדה 3 ארוכה יותר ב-49 ס"מ, רחבה יותר ב-7.5 ס"מ, בסיס הגלגלים שלה ארוך יותר ב- 17 ס"מ והיא שוקלת 175 ק"ג יותר מהפולו.
פיג'ו 308 מול יונדאי i20: ה-308 ארוכה יותר ב-34 ס"מ, רחבה יותר ב-10.5 ס"מ, בסיס הגלגלים שלה ארוך יותר ב-8.5 ס"מ והיא שוקלת 249 ק"ג יותר מה-i20.
מילה של יועץ: כמה קטן זה האצ'בק?
צילום: מנהל

מסקנות:
• שימו לב במדריך הקנייה לקטגוריה שבה ממוצבת כל מכונית שבה אתם מתעניינים.
• לא כל מכונית במרכב האצ'בק מתחרה עם סופרמיני, ולהיפך. כל מקרה לגופו.
• משפחתיות במרכב חמש דלתות קטנות יותר מגרסאות הסדאן שלהן רק באורך הכללי, כאשר כל ההבדל נמצא לרוב מאחורי הספסל האחורי (כלומר – לא משפיע על המרווח לנוסעים). גם הבדלי הביצועים ותצרוכת הדלק זניחים.
• משפחתיות קומפקטיות במרכב האצ'בק מרווחות יותר וגדולות משמעותית ביחס למכוניות סופרמיני.
• השוו נתוני בסיס גלגלים. מדד זה הוא החשוב ביותר לקביעת גודלה האמיתי של המכונית.
• השוו נתוני משקל. הבדלים גדולים במשקל המכונית עלולים לרמוז על הבדלים בקטגוריה.
• השוו נתוני רוחב. מכוניות קטנות נוטות להיות צרות גם אם הן ארוכות יחסית.
• התעלמו מהנחות שאתם עושים על סמך מראה עיניים.