הונדה אקורד אמריקנית, כל הגרסאותהדור התשיעי של הונדה אקורד, שהוצג לפני כחודש, זוכה השבוע לחשיפה מלאה של כל הפרטים ומאות תמונות חדשות בגרסאות הסדאן, הכלאיים והקופה. חשוב לזכור שכמנהגה של הונדה, מדובר בגרסת האקורד שמיועדת עבור השוק האמריקני, ואילו זו האירופאית - זו המשווקת בארץ - עדיין לא הוצגה וסביר שתיחשף בזמן הקרוב. לגרסה האירופאית צפוי להיות עיצוב אחר והיצע מנועים שונה לחלוטין.
עבור האמריקנים מדובר באחת המכוניות החשובות ביותר בשוק, שכן היא נמצאת בלב הקטגוריה הכי פופולרית (משפחתיות גדולות) ומרבית הדורות הקודמים שלה הציגו נתוני מכירות מרשימים. פרט לזה, הדגם גם מחזיק כבר שנים בתואר מפוקפק למדי של "המכונית הכי גניבה בארצות הברית".

האקורד האמריקנית מתאפיינת בעיצוב סולידי יחסית, כזה שהונדה מקווה שהאמריקנים ימצאו טוב ומוכר. בניגוד למקובל, המכונית הצטמקה במעט ביחס לדור הקודם, כאשר בסיס הגלגלים עומד על 277.6 ס"מ (2 ס"מ פחות מהדור הקודם) והאורך הכולל על 486.1 ס"מ (לא פחות מ-9 ס"מ הבדל). לרוחב נוספו 2 מ"מ והוא עומד כעת על 184.9 ס"מ ואילו מהגובה היא איבדה סנטימטר אחד (146.6 ס"מ סך הכל). בסיס הגלגלים בגרסת הקופה הוא 272.5 ס"מ והאורך הכולל הוא 480.8 ס"מ. הרוחב זהה לזה של גרסת הסדאן אך היא נמוכה ממנה בכ-3 ס"מ (סך הכל 143.5 ס"מ).
צילום: מנהל

היצע המנועים יכלול גרסה עדכנית של מנוע ה-2.4 ליטר של הונדה, שמספק 185 כ"ס ו-25 קג"מ ב-3,900 סל"ד, וכן מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר בעל 278 סוסים ו-34.8 קג"מים ב-4,900 סל"ד. גרסת הכלאיים (פלאג-אין) אמנם כבר מוצגת, אך תשווק רק לקראת שנת הדגם 2014. יהיה לה מנוע 2.0 ליטר שאליו ישודך מנוע חשמלי וביחד הם יספקו 193 כ"ס. צריכת הדלק המוצהרת עומדת על 15.3 ק"מ לליטר בגרסת ה-2.4 ליטר ו-14.5 ב-V6. בגרסת הכלאיים, לעומת זאת, מצהירה הונדה נתון סמי-דמיוני של 42.5 ק"מ לליטר.

רשימת האבזור תכלול הפעלה קולית וחיבורי USB ובלוטות' בכל הגרסאות. ברשימת התוספות (בהתאם לרמת הגימור כמובן) תמצאו מסך בגודל 8 אינץ' עם מערכת מולטימדיה ואפליקציות ייחודיות, מערכות להתראה מפני התנגשות ולשמירה על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, חישוקי 16 או 18 אינץ' ועוד. מספר כריות האוויר עומד על 6 והונדה טוענת שלפי מבחני ריסוק פנימיים היא צפויה לקבל את מלוא הכוכבים של ארגוני הבטיחות האמריקנים.