פיאט פנדה 4x4 החדשה
כמיטב המסורת מפשילה פיאט את השרוולים של הפנדה, מגביהה אותה ומכפילה לה את ההנעה. או במילים אחרות, גם הדור השלישי של הפנדה מוצג בגרסת 4x4 עם יכולת שטח הכוללת בעיקר שבילים. בכך היא מצטרפת לכל הדורות הקודמים, שגרסאות ההנעה הכפולה שלהם הפכו לאחד מסימני ההיכר של מכונית המיני המיתולוגית.
 
 
על-מנת להפוך למיני-רכב-פנאי קיבלה פיאט פנדה החדשה תוספת של 5 ס"מ לגובה (160 ס"מ סך הכל), לצד פגושים מעובים הנותנים מראה קשוח וגם מוסיפים 3 ס"מ לאורך המכונית (388 ס"מ) ולרוחב (167). מלמטה תמצאו מערכת הנעה כפולה קבועה עם נעילת דיפרנציאל אלקטרונית (ELD) שמזהה אילו מהגלגלים הם בעלי האחיזה הטובה יותר ומפנה אליהם את הכוח במהירויות נמוכות (עד 50 קמ"ש) ומערכת מתלים משודרגת. מתחת למכסה המנוע יוצעו שתי אפשרויות – מנוע הטווין-אייר בנפח 0.9 ליטר המשווק גם בארץ בפנדה החדשה ומספק 85 כ"ס, או מנוע דיזל (טווין-ג'ט) בנפח 1.3 ליטר המספק 75 כ"ס. נכון לעכשיו פיאט לא מפרסמת נתוני ביצועים או צריכת דלק.
 
קטנה קשוחה: פיאט פנדה 4x4
צילום: מנהל 

מי שיעדיף את המראה ללא היכולת (מטעמי מחיר או צריכת דלק) יוכל גם לרכוש גרסת הנעה קדמית, שתוצע עם ערכת העיצוב של גרסת ה-4x4. זו לא תהיה נטולת יכולות כלל, ותגיע עם מערכת בקרת משיכה חדשה שתשפר את האחיזה על משטחים חלקים. כמו כן תוצע גם גרסת "אנרגיה טבעית" (Natural Power) עם מנוע 0.9 ליטר טווין-אייר (80 כ"ס) שמסוגל לנוע בעזרת בנזין או מתאן, ומבטיח צריכת דלק משופרת ופליטת מזהמים נמוכה.

כאמור, זהו הדור השלישי (מתוך שלושה) של פיאט פנדה שממשיך את מסורת ההנעה הכפולה. הדור הראשון הוצג בגרסת 4x4 אי-שם ב-1983, וגם הדור השני שהיווה את הקאמבק של מכונית המיני הפופולרית המשיך באותה הדרך, וגרסת השטח של הפנדה הקודמת אף שווקה בישראל. פיאט פנדה 4x4 החדשה תוצג בתערוכת פריז הבאה עלינו לטובה בסוף החודש.