מרצדס A קלאס
כ-8 שנים לאחר הפסקת שיווקה בארץ חוזרת אלינו ה-A קלאס – המכונית הקטנה במבחר של מרצדס. הדור הראשון בסדרה שהושק ב-1998, הגיע אלינו באיחור, עם מחיר גבוה מדי ולא זכה להצלחה. הדור השני של ה-A, הוצג ב-2004, הסתמך על הבסיס של קודמו ולא הגיע כלל, ככל הנראה גם בשל בעיית מחיר. הדור החדש והשלישי במספר, משנה כיוון מבחינה זו, שכן עם תג מחיר המתחיל של מ-170,000 שקלים לגרסה הידנית או 180,000 שקלים לאוטומטית, המכונית החדשה מוצעת במחיר הרבה יותר תחרותי ומציאותי לשוק המקומי, וקרוב יותר מבעבר למתחרות כמו אודי A3 וסדרה 1 של ב.מ.וו. המדיניות התחרותית יותר הזו הודגמה גם ב-B קלאס (שחולקת בסיס עם ה-A) ותהפוך למדיניות החדשה של היבואנית עליה נספר בידיעה נפרדת.

אם בעבר המבנה המיניוואני של סדרה A היה קשה לעיכול, הפעם מתייצבת מרצדס עם מכונית נאה ביותר שפונה לנתיב המקובל בתחום הקומפקטי-יוקרתי. מבחינת הממדים מציעה המכונית נתונים דומים לאלה של המתחרות הישירות.
צילום: מנהל
בארץ תוצע מרצדס A קלאס החדשה עם שלוש יחידות כוח. מדובר כמובן בשתי גרסאות ההספק למנוע ה-1.6 ליטר המוגדש ( 122 או 156 כ"ס) כאשר בפסגת ההיצע יעמוד מנוע 2.0 ליטר מוגדש (211 כ"ס) שכרגע הינו החזק בהיצע. כל המנועים ישודכו לתיבה כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים וכולן מציעות ביצועים נאים למדי עם זינוק למאה ב-9.1 שניות ו-202 קמ"ש מרביים ל-A180 ו-8.3 שניות ו-223 קמ"ש ל-A200. גרסת ה-A250 תעשה זאת ב-6.6 שניות ותגיע ל-240 קמ"ש.
כאמור אחד הדברים החשובים ב-A החדשה הוא שיפור התמורה לעומת העבר. ה-A180 תוצע בשלוש רמות אבזור: 'סטיילנס', 'אורבן' ו-'AMG' כאשר גם הרמה הבסיסית מספקת למדי וכוללת את מערכת הימנעות מתאונה של מרצדס, חישוקי 16 אינץ' קלים, בקרת אקלים ומערך מולטימדיה רב-פעלים עם אפשרות קישור מלא לתוכן האייפון. ה-A200 תוצע ברמת גימור 'אורבן' שתעלה 225,000 ותכלול גג פנורמי נפתח, כיוון מושב נהג חשמלי, מצלמה אחורית, מפלטים כפולים, פנסי קסנון וכיול ספורטיבי יותר למתלים. בפסגת ההיצע תעמוד ה-A250 שתגיע ברמת גימור AMG ותכלול כיול מתלים וניהול שונה ליחידת הכוח, מראה חיצוני ופנימי ספורטיבי יותר חישוקי 18" ובקרת אקלים מפוצלת.