מכונ(י)ת קפה
הבדיחה הכי ישנה בספר יוצאת מכלל שימוש. מעכשיו, המכונית גם תכין לכם קפה. ולוידוא הריגה סופי של הקלישאה, ההמצאה הזו מגיעה, איך לא, מאיטליה. בשבוע שעבר פרסמה פיאט מספר פרטים נוספים על המיקרוואן שמבוסס על פיאט 500, וביניהם אופציה מעניינת ברשימת האבזור – מכונה להכנת קפה. מכונת האספרסו שתשולב ב-500L מגיעה מבית לוואצה (Lavazza) והיא ממוקמת בחלקו האחורי של תא האחסון שבין המושבים הקדמיים, כשהיא מיועדת למעשה לשימוש הנוסעים מאחור.
פיאט היא הראשונה לשלב מכונה שכזו במכונית, ולפי הסרטונים הבודדים ברשת נראה שהיא לא אינטואיטיבית במיוחד. את המים אתם צריכים לזכור להביא עימכם, את התהליך צריכים לעשות הנוסעים, ורצוי לא בנהיגה, ואף מילה על הרתחת מים במכונית נוסעת. חברות הביטוח בוודאי שמחות על התוספת.

פיאט 500L הוצגה לראשונה בתערוכת ז'נבה שהתקיימה בתחילת השנה. היא מבוססת על ה-500 ומציעה מידות מעט מנופחות יותר – 415 ס"מ לאורך, 178 ס"מ לרוחב ו-166 ס"מ לגובה. היא מיועדת ל-5 נוסעים ויש לה תא מטען של "כמעט 400 ליטר" (כך פיאט). היא תשווק עם 3 יחידות הנעה – 2 מנועי בנזין בנפח 0.9 ליטר (טווין-אייר מוגדש עם 105 כ"ס) ו-1.4 ליטר (95 כ"ס), ומנוע טורבו-דיזל בנפח 1.3 ליטר המספק 85 כ"ס.