אסטון מרטין V12 ונטאג' רודסטר
אסטון מרטין, יצרנית מכוניות הספורט הבריטית, מוסיפה גרסה חדשה למשפחת הונטאג' – V12 רודסטר. שלוש שנים לאחר הצגתה של גרסת 12 הצילינדרים, מוסיפה אסטון מרטין גרסה פתוחה העושה שימוש בגג בד למכונית הכי קטנה עם המנוע הכי גדול בהיצע החברה.
אסטון מרטין V12 ונטאג' רודסטר זהה לאחותה הסגורה בכל הנוגע למפרט הטכני, משמע מנוע כל-אלומיניום בעל 12 צילינדרים בנפח 5,935 סמ"ק, עם 510 כ"ס (ב-6,500 סל"ד) ו-58.1 קג"מ (ב-5,750 סל"ד). אלו מועברים דרך גל הינע עשוי סיבי-פחם אל תיבת 6 הילוכים ידנית, הממוקמת לפני הדיפרנציאל האחורי מוגבל ההחלקה. חישוקי 19 אינץ' העטויים צמיגי פירלי P Zero Corsa במידה 255/35 ו-295/30 מלפנים ומאחור בהתאמה, משלימים את מעבר הסוסים מתא המנוע אל פני הכביש.
המיאוץ הקלאסי מעמידה ל-100 קמ"ש אורך כ-4.5 שניות (4.2 שניות לקופה), כשהמהירות המרבית עומדת על 305 קמ"ש. בדומה לגרסה הסגורה, גם כאן תמצאו כפתור "ספורט" עם צמד מצבים, רגיל וספורט. כשבמצב ספורט תקבלו תגובת דוושה חדה יותר (בין היתר עם יותר מומנט בסל"ד נמוך), וצליל פליטה אגרסיבי יותר.
משקל המכונית עומד על 1,760 ק"ג, שהם כ-80 ק"ג יותר מגרסת הקופה (עם 1680 ק"ג), שנוספו על ידי חיזוקים למרכב חסר הגג, בכדי לפצות על אובדן קשיחותו. זה הצריך מהמהנדסים כיול מחדש של מערך מתלי המכונית, בין היתר עם קפיצים מחוזקים מאחור.
אסטון מרטין V12 ונטאג': עכשיו גם פתוחה
צילום: מנהל
עוד בגזרת השינויים אל מול האחות הסגורה תמצאו פגוש קדמי מעודכן, עם פתחי כניסת אוויר הממוקמים נמוך יותר. מאחור עוצב מחדש מכסה תא המטען, אשר קיבל ספוילר אחורי מגודל המשולב בקצה, זאת בכדי לשפר יציבות במהירות גבוהה.

אסטון מרטין לא מקמצת בשימוש בסיבי-פחמן, שתוכלו למצוא בחצאיות הצד, בתחתית הפגוש הקדמי כמו גם בדיפיוזר מאחור (העשויים עבודת יד), במראות הצד ואפילו בחישוקים. כאופציה מציעה החברה חבילת קרבון גם לתא הנוסעים, שנשאר זהה במכונית הפתוחה למעט מתגים מזכוכית בתחתית הקונסולה המרכזית.
אסטון מרטין V12 ונטאג' רודסטר תימכר רק בשווקים נבחרים, כאשר תג במחיר מתחיל ב-150,000 ליש"ט, שמתורגמים לכ-927,000 שקלים לפני מיסים, לאלו מכם שמתעניינים.
ראוי לציין שנדיר לראות את אסטון מרטין מציגה שתי מכוניות חדשות בזמן קצר, הרי רק לפני כמה שבועות הוצגה ספינת הדגל החדשה שלה – אסטון מרטין וונקוויש.