אורורה בוריאליס, הזוהר הצפוניאי אפשר להתעלם מהצבע הירוק החזק הזה. הוא פשוט בולט מאוד. הוא עוטף כל חלקה טובה ומודגש על ידי האפלה שמסביב. מעל כל עיתון, בכל מהדורת חדשות ובזמני הפרסומות היקרים והנחשקים מכולם. בים, באוויר, באינטרנט וביבשה מחייך אלינו האבואב ופולט את משנתו בקשר למצב הבטיחות בדרכים.

מי הוא אותו שמואל אבואב? מי שם אותו כאמון על ביטחון הציבור? איפה נגמר הקשר בין הון לשלטון? מתי יגמר הכסף לארגון הצדקני, המבולבל והמתבלבל הזה? שאלות טובות. הן צפו מולי שוב לפני כמה ימים כשאני נאבק בקורי השינה. אני רואה את האבואב באחת מתוכניות הבוקר, שוצף, קוצף וחוצב כשהוא מקדש את תיאורית "המהירות הורגת" האהובה כל-כך על שכמותו. התיאוריה הזו גם מצטלמת מצוין, כשמסביב מנחים-עגלים מהנהנים בראשם.
מהירות לא הורגת! / טור אישי
צילום: מנהל
לצידו של האבואב יושב בחור צעיר שנפצע קשה מפגיעת מכונית בזמן שישב בתחנת אוטובוס. מה הקשר בין התאונה הנ"ל לנושא המהירות? לעגלים ולאבואב פתרונים. המנחים, האורחים, האבואב – כולם משלבים ידיים דמיוניות בזמן שהם מעלים באוב את הרוצח המטורף שנע על הכביש, הפסיכופת צמא הדם, המטייל בכל רגע ובכל מקום, ידו בכל ויד כל בו, ייצר המהירות. ציד המכשפות הזה כבר הוקע והוכח כלא רלוונטי מעל דפי מגזין אוטו עיתון השכם וערב במשך למעלה מ-20 שנה.

לא משנה באיזה מופע אורקולי יעלו את השד המאולץ הזה. מהירות לא הורגת. אבל העובדות לא יפריעו לענן הצחנה הירוקה הזו לזרוח כשברקע אופל התרבות וההבנה המוטורית שלנו. מילא להציל חיים, עזוב, אפילו לדבר לעניין החבורה הזו לא מסוגלת, לפחות גם לעם היושב בציון יש תופעת טבע בה הוא יכול לשזוף את עיניו, האורורה בוריאליס* הפרטית שלנו.

*הזוהר הצפוני