מרצדס CLS שוטינג ברייק
לפני כשנתיים הציגה מרצדס בתערוכת בייג'ינג קונספט לגרסת שוטינג ברייק (מאין הכלאה בין קופה לסטיישן) ייחודית של ה-CLS. מספר חודשים לאחר מכן היא הבטיחה לייצר אותה עוד ב-2012, וכעת היא חושפת את המוצר המוגמר ששיווקו ברחבי העולם יחל עוד השנה.

שלא במפתיע, עיצובה של מרצדס CLS שוטינג ברייק, דומה מאוד למכונית הקונספט. אורכה עומד על 495.6 ס"מ – תוספת של 1.6 ס"מ ביחס ל-CLS הרגילה, וב-4 ס"מ קצרה יותר מגרסת ה-AMG שלה. בסיס הגלגלים, רוחבה וגובהה נשארו זהים למקור, עם 287.5 ס"מ, 188.2 ס"מ ו-141.7 ס"מ בהתאמה. תא המטען תפח ל-590 ליטר (לעומת 520), והוא יכול להכיל עד ל-1,550 ליטר עם מושבים מקופלים.

ואם בתא המטען עסקינן, מרצדס מבטיחה שהמטען שלכם ינוע בנוחיות מירבית. כסטנדרט, ירופד התא בשטיח איכותי משולב בעור ועם אפשרות למסילות אלומיניום. מי שירצה להשקיע יוכל לבחור גם בחיפוי של עץ דובדבן משולב באלון מעושן ובמסילות אלומיניום – שיתנו למכונית משהו מעולמן היוקרתי של היאכטות. הנוסעים ייהנו מהגימורים שאליהם כבר התרגלנו במרצדס, עם אפשרות לבחירה בין 5 גווני פנים שונים, 5 עיצובים שונים של גימור ו-3 דרגות איכות של עור.
צילום: מנהל

ה-CLS שוטינג ברייק תוצע עם ארבעה מנועים של היצרנית משטוטגרט: שני מנועי דיזל ושני מנועי בנזין. גרסת הבסיס, CLS250 CDI, תגיע עם מנוע דיזל בעל 4 צילינדרים בנפח של 2.2 ליטר, המספק 204 כ"ס ו- 50.1 קג"מ ב-1,600-1,800 סל"ד. היא צורכת ליטר סולר לכל 18.8 ק"מ ומאיצה ל-100 קמ"ש ב-7.8 שניות בדרך למהירות מירבית של 235 קמ"ש. גרסת הדיזל השנייה, CLS350 CDI, תכלול את מנוע ה-V6 בנפח 3.0 ליטר של מרצדס, שמספק 265 כ"ס ו-63.2 קג"מ ב-1,600-2,400 סל"ד. צריכת הדלק בזו עומדת על 16.6 ק"מ לליטר והביצועים על 6.6 שניות ל-100 קמ"ש ו-250 קמ"ש מירביים (מוגבל אלקטרונית). גרסת ה-350 CDI תוצע גם עם מערכת ה-4MATIC (הנעה כפולה) של מרצדס, שבחירה בה תניב צריכת דלק מעט גבוהה יותר ותאוצה איטית ב-0.1 שניות ל-100 קמ"ש.

באגף הבנזין נמצא את מנוע ה-3.5 ליטר V6 (גרסת CLS350) שמספק 306 כ"ס ו-37.7 קג"מ ב-3,500-5,250 סל"ד, עם 13.7 ק"מ לליטר, 6.7 שניות ל-100 ו-250 קמ"ש מירביים. הגרסה החזקה, נכון לרגע זה וככל הנראה עד שאנשי AMG יניחו את ידיהם על המכונית, תהיה CLS500 עם מנוע V8 כפול-מגדשים בנפח של 4.6 ליטר שמספק 408 כ"ס ו-61.1 קג"מ ב-1,600-4,750 סל"ד. כאן הביצועים כבר עומדים על 5.3 שניות בלבד ל-100 קמ"ש, עם 250 קמ"ש מירביים, וצריכת הדלק על 10.8 ק"מ לליטר. זו תוצע גם כן עם מערכת ה-4MATIC, מה שיגרור צריכת דלק מעט גבוהה יותר שתעמוד על 10.2 ק"מ לליטר.