בנטלי קונטיננטל GT ספידלבנטלי יש תחביב: פעם בכמה שנים היא מציגה גרסה חדשה של הקונטיננטל GT שנחשבת לחזקה ולמהירה ביותר שהחברה ייצרה. בנטלי קונטיננטל GT ספיד (Speed) שנחשפה השבוע היא גלגול של מכונית בעלת אותו השם בדיוק, שהתבססה על הדור הקודם של הקונטיננטל GT, ונחשבה למכונית המהירה ביותר שהחברה ייצרה עד אז. את התואר גנבה גרסה נוספת, שנקראה סופרספורטס (Supersports) והאמת היא שהספיד החדשה לא יותר חזקה או מהירה ממנה – היא פשוט הבנטלי הסדרתית החזקה ביותר אי-פעם.

הקונטיננטל GT ספיד מקבלת גרסה מחוזקת של מנוע ה-W12 המוכר בנפח 6.0 ליטר ובעל צמד המגדשים. זה מספק 616 כ"ס (לעומת 592 כ"ס בספיד הקודמת ו-621 בסופרספורטס) ו-81.55 קג"מ (ללא ציון סל"ד, כאילו שזה נורא משנה לכם) אשר אליו משודכת תיבת 8 הילוכים אוטומטית. אלה מביאים את האונייה הספורטיבית הזו, שמשקלה כ-2.4 טון, ל-100 קמ"ש ב-4 שניות בלבד, בדרך למהירות מירבית של 329 קמ"ש. מלבד זאת, יש לה מערכות מתלים והגה משופרות, חישוקי 21 אינץ' ואת כל הפינוקים שיש לקונטיננטל GT להציע, עם הרבה עור ועץ.
בנטלי קונטיננטל GT ספיד: הסדרתית הכי מהירה
צילום: מנהל

בנטלי קונטיננטל GT ספיד החדשה תוצג בפסטיבל המהירות בגודווד שיתקיים באנגליה בסוף החודש. המחיר עדיין לא פורסם, אבל קחו בחשבון שהגרסה הרגילה עולה 140,000 ליש"ט כ-850,000 שקלים לפני מסים ותוספות.

אגב, בתזמון מושלם יצרנית אקזוטיות בריטית אחרת הציגה מכונית שאמורה ללכת ראש בראש עם הקונטיננטל GT, אסטון מרטין ואנקוויש החדשה. היא מציעה חבילה דומה אך קצת שונה עם יתרונות לפה ולשם, ואנחנו באמת מרחמים על מי שנאלץ לבחור אחת מביניהן. למרות שרבים מאותם אנשים יכולים להרשות כנראה לעצמם את שתיהן, אם הם ממש רוצים.