משפחת פיג'ו סיטרואן ידועה בהתמדתה – מציגים רכב חדש לבית אחד המותגים, מחכים קצת, ומציגים את המקבילה ללא שמץ אזכור לקשר בניהם. רק לאחרונה סיפרנו לכם על המשפחתית הקומפקטית החדשה של פיג'ו, ה-301. עתה מגיע הזמן להצגת האחות התאומה (הלא זהה), סיטרואן C אליזה (C-Elysée).

הבסיס, כמובן, זהה לחלוטין. כאשר שינויי עיצוב מלפנים ומאחור עם הקו הנוכחי של סיטרואן, אחראיים לבידול המשפחתי. גם סיטרואן C אליזה מתיימרת להציע "מרווח חסר תקדים" על פי היצרנית הצרפתית. בסיס הגלגלים של המכונית עומד על 2.65 ס"מ, הפרש לא קטן אל מול הממוצע המקובל בקטגוריה כיום (לעומת 2.57 בקיה ריו לדוגמא). נתון האורך עומד על 4,43 ס"מ, רוחב של 1,70 ס"מ וגובה של 1.47 ס"מ, כבר ממוצעים לקטגוריה. תא המטען יציע נפח של 506 ליטר, נתון מכובד בכל קנה מידה.

באגף הטכני תיצע סיטרואן C אליזה צמד מנועי בנזין ומנוע דיזל אחד (בינתיים), עם הספקים של 72 כ"ס לגרסה הבסיסית (סיטרואן אינה מפרסמת נפח או מספר צילינדרים למעט השם – VTi 72. כנראה מנוע השלוש צילינדרים בנפח 1.2 ליטר שפגשנו כבר ב-208 החדשה), ו-115 כ"ס לגרסה שמעליה (VTi 115), כאשר בגזרת הדיזל מוצע מנוע HDi עם 92 כ"ס. מנועי הבזין ישודכו לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית עם חמישה מהלכים, כאשר מנוע הדיזל יוצע בינתיים אך ורק עם תיבת הילוכים ידנית.

סיטרואן אינה מתייחסת למערכות הבטיחות שתציע המכונית החדשה, אך ניתן להעריך כי כמו בפיג'ו 301, תוצע המכונית עם ABS ו-ESP, מערכת עזר לבלימת חירום ו-4 כריות אוויר (בתקווה ליותר כמובן).
בכל הנוגע לאבזור נוחות תציע סיטרואן מגוון מערכות נוחות מודרניות, כגון בקרת שיוט עם מגביל מהירות, חישני רוורס מקוריים, דיבורית בלוטות' וכו'. כאשר בגרסאות יקרות יותר תוצע גם מערכת GPS מובנית עם מסך מגע, מצלמת רוורס ועוד.
סיטרואן C אליזה צפויה להיות מושקת לקראת סוף השנה הנוכחית, כאשר ייצור המכונית יתבצע בעיר ויגו שבספרד. אלינו, כמו ה-301 היא צפויה להגיע בשנה הבאה.