סיטרואן C4 L
המגמה נמשכת והיצרניות ממשיכות לתת לשווקים המתפתחים הגדולים את מה שהם רוצים. כעת זו סיטרואן C4 שכמו קודמתה, זוכה לגרסת סדאן מוארכת. היא מקבלת את התווית המוכרת L, רק שסיטרואן לא מתכוונת ל"לונג" (Long) אלא ל"לאונג'" (טרקלין – Lounge). היא מיועדת, לפחות בתחילה, לשוק הסיני ולשוק הרוסי ושם היא גם תיוצר.

מבחוץ היא נראית בערך כמו שהייתם מצפים, כאשר סיטרואן מתארת עיצוב שהושפע רבות מדגמי סדאן אחרים שלה – סיטרואן C5 ו-C6. מצד המידות, כפי שאחותה מחומשת הדלתות מבוססת על קודמתה, כך גם גרסת הסדאן מבוססת על ה-C4 סדאן הקודמת. וזה אומר בסיס הגלגלים הארוך ביותר בקטגוריה, 271 ס"מ – בדיוק כמו ה-C4 סדאן הקודמת. מדובר בתוספת של 10 ס"מ לבסיס הגלגלים של גרסת ההאצ'בק ו-10 ס"מ פחות מה-C5, שמשווקות גם בארץ. האורך הכללי שלה עומד על 462 ס"מ שהם תוספת של 29 ס"מ ביחס להאצ'בק, כשהרוחב והגובה נשארו זהים – 178 ו-153 ס"מ בהתאמה. תא המטען תפח ל-440 ליטר ביחס ל-380 ליטר בגרסה ה-5 דלתות, אולם הוא צנום משמעותית ביחס ל-513 ליטר ב-C4 סדאן הקודמת. הפער הקטן הוא כנראה תוצאה של מתן עדיפות למרווח הפנימי ולרגלי היושבים מאחור – נושא שסיטרואן מזכירה בהודעה לעיתונות ("מרווח נדיב לרגליים ומושבים אחוריים שעוטפים את הנוסעים") אך לא מגבה במספרים או אפילו בתמונות. לפחות בשלב זה.
סיטרואן C4 L תופסת תחת בשביל הסינים
צילום: מנהל

סיטרואן C4 L מספקת גם חדשות בתחום ההנעה. עם השקתה של זו, יושק גם מנוע חדש שנקרא VTi 135. זהו מנוע 4 צילינדרים בנפח 1.8 ליטר שיספק 136 כ"ס והוא יצויד בתיבת 5 הילוכים ידנית או 6 הילוכים אוטומטית/סיקוונסיאלית. המנוע הזה צפוי להפוך למנוע מרכזי בהיצע הדגמים של סיטרואן אבל שוב, רק בסין, נכון לעכשיו. בנוסף, תוצע ה-C4 המוארכת עם מנוע ה-1.6 ליטר בעל מגדש הטורבו שמוכר לנו גם מהגרסה המקומית. המנוע, שפותח בשיתוף עם ב.מ.וו (מיני), משך מעט תשומת לב לאחרונה כשהוא בלט בתחרות מנוע השנה, בקטגוריה הרלבנטית לו. הוא מספק 150 או 170 כ"ס (משתנה בין השוק הסיני לרוסי) ו-24.5 קג"מ ב-1,400 סל"ד. למנוע הזה תשודך תיבת 6 ההילוכים האוטומטית שהזכרנו קודם.

גרסתה המוארכת של ה-C4 עוצבה על-ידי צוות סיני-רוסי, בשביל להתאים כמה שיותר לשווקים בהם היא תוצע. הייצור שלה יחל עוד השנה בסין, וכך גם השיווק. בהמשך היא תיוצר גם במפעל ברוסיה, ושיווקה שם יחל במהלך שנת 2013.