פיאט קובו
התחרות בשוק הרכב מתחממת מיום ליום ודוגמא מצוינת לכך היא ההכרזה של חברת סמל"ת, יבואנית פיאט, על תחילת שיווקו של הקובו (Qubo). רק לפני ימים ספורים לובינסקי הודיעה על כך שתחל בשיווקם של סיטרואן נמו ושל אחיו התאום פיג'ו ביפר. כלי הרכב המסחריים הקטנים יצעו בגרסת בנזין, תיבה ידנית ובמחיר מפתיע של 90,000 שקל. כעת משיבה פיאט ישראל מלחמה עם תג זול בהרבה לאחות השלישית, הקובו.

פיאט קובו הוא למעשה גרסת הנוסעים של פיאט פיורינו המוכר, שפותח ומיוצר יחד עם הנמו והביפר במפעלים של פיאט בטורקיה. חיצונית הוא נבדל מהפיורינו בשמשת צד נוספת מאחור, שתי דלתות צד אחוריות, ובתא נוסעים מזמין יותר.

עד כה נמכר הפיורינו בגרסת הדיזל בכ-115,000 שקלים, אך כעת הוא יוצע בגרסת בנזין ב-80,000 שקלים – 10,000 שקל פחות מהנמו והביפר. גרסה מצוידת יותר של הקובו עם חישוקים קלים, שליטה מההגה על מערכת השמע, בלוטות' מקורי, פגושים בצבע המרכב, פנסי ערפל ועוד תעלה 87,000 שקלים. כך או כך עם תג כה זול מביא הקובו את התחום המסחרי לרמות מחיר שלא נראו בעבר ואולי אפילו יוצר נישה חדשה. בהמשך תגיע גם גרסת הדיזל עם מחיר תחרותי.

מה זה אומר על הפיורינו?
"מדובר ברכב מאובזר יותר ולכן אני מניח שהשוק יעבור לקובו. עבור לקוחות שירצו נביא פיורינו אבל ההנחה היא שהשוק ידבר. הרכב יפנה לא רק לקהל המסחרי. יש קהל רב שקונה היום סופרמיני כתחליף למשפחתית ומתפשר על תא מטען וכאן הוא מקבל מרחב ותא גדול. גם מפלח המשפחתיות יגיעו לקוחות", אומר יוני אביטוב, מנהל המותג.

האם זה לא יפגע במסחריות הגדולות כמו פיאט דובלו?

אביטוב מאמין שלא. "מדובר בתחום יקר יותר שמתחיל מסביבות ה-110-120,000 שקלים, ואליו מגיע היום רק מי שחייב רכב עבודה בגודל כזה". אביטוב מצפה למכירה של כ-500 כלים מדגם הקובו עוד השנה והרבה יותר בשנה הבאה.