מכרז רכבי השריםעברה תקופה ושוב הגיע הזמן לבחור מכוניות חדשות לשרי ממשלתנו. מכרז שהוציא מנהל הרכב הממשלתי מציב את התנאים בהם מוכרחות המכוניות לעמוד. לפי התנאים, על המכונית להיות בסגמנט הסאלון, מקבוצת רישוי 6-7, עם בסיס גלגלים של 280 ס"מ לפחות ואורך כולל של 477.5 ס"מ לפחות. ההנעה יכולה להיות בנזין או דיזל (כלומר, לא כלאיים) עם מומנט של 24.5 קג"מ לפחות ותיבת הילוכים אוטומטית או רובוטית.

את רשימת האבזור המבוקשת נחסוך מכם, אבל נספר לכם על כמה דרישות שמצוינות במכרז, כמו אחריות ל-3 שנים או 100,000 ק"מ (למרות אומדן נסיעה של כ-60,000 ק"מ בשנה – יותר מפי 3 מהממוצע בארץ), עם אפשרות לתוספת אחריות ללא תשלום. המכוניות יטופלו הן במוסכים ממשלתיים (מה שלא יפגע באחריות) ובמוסכים המורשים, כאשר מוסך אחד בתל אביב ואחד בירושלים יותאמו לצרכי הממשלה עם סידורי אבטחה וקביעת מתחם קבוע לטיפול ברכבי השרים. כמו כן מתבקשת היבואנית שניגשת למכרז לספק הנחה על חלקי חילוף.

אז אילו מהמכוניות שנמכרות בשוק הישראלי עומדות בדרישות המכרז? קבלו את הרשימה המלאה מהמכונית הזולה ליקרה ביותר כשמן הסתם אין צורך להשתמש בכל התקציב. ראוי לציין שהמחירים הנקובים כאן הן של גרסאות הנמכרות לציבור ואינם כוללים חלק מהאביזרים המיוחדים הנדרשים במכרז.
צילום: מנהל

1. ביואיק לה קרוס
מחיר: 224,900 - 269,900 שקלים
מנוע: 2.4 ליטר או 3.6 ליטר V6
המכונית הכי זולה שעומדת בתנאי המכרז מציעה מרווח רב, הנדסת אנוש טובה והרבה "אמריקה". עם כמות השרים בממשלת ישראל, היא גם תחסוך לפחות 3 מיליון שקלים מהכסף שלנו (וזה עוד לפני הנחה).
צילום: מנהל

2. וולוו S80
מחיר: 289,000 - 399,000 שקלים
מנוע: מ-1.6 ליטר T4 ועד 2.0 ליטר T5
ה-S80 כבר כיכבה פעם כמכונית השרים הנבחרת, וגם עכשיו מדובר במתמודדת ראויה, עם גרסת בסיס לא יקרה ובעלת נתונים מספקים. מהצד השני של הקשת, יש גם גרסאות חזקות יותר ועמוסות אבזור, כמו ה-2.0 ליטר T5 ברמת אבזור פרמיום.
צילום: מנהל

3. אינפיניטי G37
מחיר: 299,900 - 400,000 שקלים
מנוע: V6 בנפח 3.7 ליטר (רמות אבזור שונות)
אינפיניטי G מתאימה לשוק האמריקני מבחינת מידות, מה שמוסיף ערך גם עבור שרי ממשלתנו. העיצוב שלה לא בולט, ויש כאלה שיראו גם בזה יתרון. מחיר גרסת הבסיס יחסוך לנו שקלים מכובדים.
צילום: מנהל

4. קרייזלר 300
מחיר: 300,000 שקלים
מנוע: 3.6 ליטר V6
ה-300 החדשה כבר עושה את צעדיה הראשונים בארץ ומציעה שיפורים רבים לעומת הדגם הקודם, 300C. המרווח נשאר רב, המנוע עודכן וקרייזלר מבטיחה קפיצת מדרגה מבחינת איכות תא הנוסעים. המחיר – גם הוא בטווח ה"שווה לכל הכיסים של כולנו ביחד".
צילום: מנהל

5. קאדילק CTS
מחיר: 314,900 - 379,900 שקלים
מנוע: 3.0 ליטר V6 או 3.6 ליטר V6
אמריקנית שלישית ברשימה, אם לא כוללים את אינפיניטי או לקסוס. ה-CTS מספקת ביצועים טובים ועיצוב אטרקטיבי ואף ספורטיבי. גם פה הגרסה הזולה היא המומלצת, ולא רק בגלל המחיר.
צילום: מנהל

6. לקסוס GS250
מחיר: 354,000 שקלים
מנוע: 2.5 ליטר V6
לקסוס GS החדשה מציעה עיצוב מעודכן ומעט פחות אנמי, עם הרבה אבזור ויוקרה. מצד שני היא משדרת גם שמרניות וכמובן אמינות. לצערנו, המחיר מתקרב לקצה הספקטרום.
צילום: מנהל

7. ב.מ.וו סדרה 5
מחיר: 355,000 - 398,000 שקלים
מנוע: 2.0 ליטר מוגדש
מה טוב ומה רע:שתי גרסאות של הסדרה 5 נכנסות לטווח המחירים שלנו – 520i (עם שתי רמות אבזור) ו-528iA. אין ספק שמדובר במכונית מצוינת מכל הבחינות כמעט, אבל יש לזכור שמשלמים פה גם על השם ואנחנו כבר בקצה היכולת הכלכלית שלנו.
צילום: מנהל

8. אודי A6
מחיר: 385,000 שקלים
מנוע: 2.0 ליטר TFSI
מה טוב ומה רע:המכונית הנבחרת היוצאת היא, שלא במפתיע, אחת היקרות ברשימה. גם בגרסת הבסיס שלה אנחנו כבר ממש בגבול התקציב.
צילום: מנהל

9. יגואר XF
מחיר: 389,900 שקלים
מנוע: 2.2 ליטר דיזל
גרסת הבסיס של ה-XF היא האחרונה ברשימה, כשהיא נושקת לגג התקציבי. היא משדרת יוקרה ועושה עבודה לא רעה. האם השרים שלנו שווים את ההשקעה? את זה תגידו אתם.
צילום: מנהל

המספר הנוסף:
מרצדס E קלאס
מחיר: יותר מדי (424,000 שקלים)
המתחרה הברורה של הסדרה 5 ושל ה-A6 נמצאת מעל למסגרת התקציב גם בגרסת הבסיס שלה. על מותגים משלמים, אבל לא השרים שלנו, ולנו נותר לנשום לרווחה על כספי המסים שנשארו בכיס.